در کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای شهر مطرح شد؛ "پیشنهاد ایجاد تسهیلات برای بدهکاران به شهرداری / بررسی بودجه پرداختی به رسانه ها "

در کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای شهر مطرح شد؛ "پیشنهاد ایجاد تسهیلات برای بدهکاران به شهرداری / بررسی بودجه پرداختی به رسانه ها "

در کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای شهر مطرح شد؛ "پیشنهاد ایجاد تسهیلات برای بدهکاران به شهرداری / بررسی بودجه پرداختی به رسانه ها "
..
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رشت جلسه کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی با دستور کار بررسی لایحه انتصاب ذی حساب های مناطق و سازمان های تابعه شهرداری و بررسی لایحه افزایش ردیف اعتباری چاپ و نشر برگزار شد.
حجت جذب رییس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت در خصوص لایحه شهرداری در مورد انتصاب ذی حساب های مناطق و سازمان های مرتبط گفت : جهت تسهیل امور باید بخشی از کارها به مدیران مناطق و سازمان ها سپرده شود. وی در ادامه بیان داشت که عنوان لایحه تفویض اختیار است که برخی از این مدیران پیشنهادی قابل تایید برای انتصاب از نظر اعضا شورا نیستند و تذکر لازم در این مورد داده شده و سعی می شود تا چهارشنبه آینده در این مورد تعیین تکلیف شود تا امورات مالی شهرداری دچار مشکل نشود.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی در مورد حساب های خزانه در بانک ها گفت باید تسهیلاتی فراهم شود تا ازطریق حساب های شهرداری بتوانیم تسهیلات وام برای مردمی که بدهکار شهرداری هستند فراهم شود.
حجت جذب گفت عوارضی از قبل در کمیسیون ماده 77 مانده که باید وصول شود و شهرداری هرچه سریعتر باید سیستم و راهکار مناسب وصول را انجام دهد چون روز به روز از ارزش پول کاسته می شود و این خسارت به اموال شهرداری و مردم است.
وی سپرده خزانه را فرصتی طلایی برای شهرداری خواند که باید به نحو احسن از آن ها استفاده شود و باید چنان با دقت این امر به سرانجام برسد که شهرداری دچار خسارت نشود و به طور مثال نباید شهرداری این حجم بدهی به سازمان تامین اجتماعی داشته باشد.
وی سپس به بررسی لایحه های تشویقی سال 1400 در مورد امور فرهنگی ، مذهبی ، آموزشی و ورزشی و امور خیریه پرداخت.
رییس کمیسیون بودجه و حقوقی در مورد لایحه روابط عمومی شهرداری رشت ایرادی به تکمیل نبودن این لایحه وارد کرد و در مورد نحوه پرداختی های روابط عمومی سوالاتی مطرح نمود که توسط مرتضی عاطفی مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت توضیحات لازم داده شد.
در این جلسه عنوان شد 120 میلیون بابت رسانه ها و 346 میلیون بابت آگهی ها پرداخت شده است که کمتر از ده تا بیست در صد پرداختی آگهی ها برگشت به خزانه داشته است.
محمد حسن عاقل منش عضو کمیسیون بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت در خصوص لایحه روابط عمومی شهرداری رشت گفت در پایان سال هستیم و نیاز به یک بیلان مشترک شورا و شهرداری است که تاکنون ارائه نشده است.
خواهش من این است که با توجه به توضیحات مطرح شده با این لایحه موافقت کنیم اما از آقای عاطفی قول بگیریم که تیم مشترک روابط عمومی های شورا و شهرداری تشکیل شود و اتفاق ها و کار های انجام شده را در مقایسه با شوراهای قبلی مطابق آمار به مردم ارائه شود.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات