ثبت رکورد بیشترین میزان تولید انرژی توسط نیروگاه کارون4 در حوضه کارون بزرگ

ثبت رکورد بیشترین میزان تولید انرژی توسط نیروگاه کارون4 در حوضه کارون بزرگ

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «جلال‌الدین حجتی» معاون بهره‌برداری شرکت آب و نیرو با اعلام این مطلب اظهار داشت: نیروگاه کارون4 در هفته اول اسفند با ثبت تولید انرژی به میزان 77 هزار مگاوات ساعت و سهم 20 درصدی بین نیروگاه‌های آبی کشور، بالاترین میزان تولید در حوضه رودخانه کارون و دز را به خود اختصاص داد.
وی افزود: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، رکورد تولید نیروگاه‌های شرکت آب و نیرو در تاریخ 7 اسفندماه شکسته شد و مجموع تولید نیروگاه‌های زیرمجموعه این شرکت به میزان 31 هزار و 700 مگاوات ساعت رسیده که سهم 50 درصدی در بین نیروگاه‌های برق‌آبی کشور را در اختیار داشته‌ است.
حجتی در پایان با اشاره به افزایش مصرف سوخت خانگی در فصل سرما و محدودیت‌های به‌وجود آمده برای تأمین سوخت نیروگاه‌های حرارتی، نیاز شبکه سراسری به تولید نیروگاه‌های برق‌آبی را بیشتر از قبل دانست و افزود: نیروگاه‌های برق‌آبی شرکت آب و نیرو با حداکثر ظرفیت قابل تولید در تأمین پیک مصرف زمستان، مشارکت داشته‌ و همانند گذشته نقش ارزشمند خود در پاسخگویی به نیاز شبکه سراسری را نشان دادند.
لازم به ذکر است، سد کارون‌4 به‌عنوان بلندترین سد بتنی دو قوسی ایران با ارتفاع 230 متر، دارای چهار واحد توربین 250 مگاواتی جمعاً به ظرفیت 1000 مگاوات است که از نیمه دوم سال 89 به بهره‌برداری رسیده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات