صنایع و خدمات سبز معرفی شدند

صنایع و خدمات سبز معرفی شدند

65 صنعت، معدن و خدمات سبز امروز در بیست و دومین همایش ملی تقدیر از واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز معرفی شدند.

به گزارش «پارما» از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، معاون محیط زیست انسانی این سازمان امروز در بیست و دومین همایش ملی تقدیر از واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز، اظهار کرد: در این دوره صنایع، معادن و خدمات سبز در 10 گروه بررسی شدند و در سال جاری گروه بازیافت نیز افزوده شد
مسعود تجریشی با تاکید بر اینکه تلاش شده تا انتخاب واحدهای سبز سلیقه ای نباشد و شفاف صورت گیرد، گفت: پس از بررسی ها در نهایت 65 متقاضی به مرحله آخر رسیدند.
وی تصریح کرد: همایش ملی تقدیر از واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز با هدف ایجاد نگرش زیست محیطی، ایجاد بستر مناسب رقابت در بازارهای بین المللی، تشویق و قدردانی از واحدهای فعال، ایجاد فضای تبادل تجربیات میان فعالین، رشد اقتصادی همگام با کاهش آلودگی ها و برقراری ارتباط سازنده بین سازمان محیط زیست و واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی برگزار می شود.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، ادامه داد: در فرآیند انتخاب، مراحل ثبت نام به صورت خوداظهاری در سامانه جامع معاونت محیط زیست انسانی، دریافت مستندات به صورت الکترونیکی در راستای اجرای مدیریت سبز، وجود شاخص و معیار امتیازدهی در دستورالعمل فراخوان، بررسی اولیه در ادارات کل و اعلام نظر استان ها، بررسی مجدد در دبیرخانه انتخاب بر اساس مستنداتدر پرسشنامه و همچنین نظر ادارات کل و دریافت استعلام های ضروری از واحدهای ذیربط و اعلام منتخبین، طی شد.
تجریشی تصریح کرد: در دبیرخانه انتخاب، تدوین شاخص های واحدهای معدنی با همکاری دستگاه های ذیربط و اجتناب از هرگونه فرآیندهای غیرمتعارف و سلیقه ای در انتخاب واحدها مورد توجه قرار گرفت.
وی با اشاره به گروه بندی ها، گفت: در گروه های صنعتی، 10 گروه غذایی؛ نساجی و پوشاک؛ چرم؛ سلولزی؛ فلزی، ماشین سازی و الکترونیکی و نیروگاه؛ کانی غیرفلزی؛ شیمیایی (شیمیایی، نفت،گاز و پتروشیمی)؛ دارویی و بهداشتی؛ کشاورزی و در نهایت بازیافت، بررسی شدند.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به بررسی هفت گروه خدماتی، نیز گفت: 259 واحد برای شرکت در بیست و دومین همایش ملی تقدیر از واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز، ثبت نام کردند که شامل 215 واحد صنعتی، دو واحد معدنی و 42 واحد خدماتی می شوند.
تجریشی تاکید کرد: پس از بررسی و ارزیابی ثبت نام کنندگان، پنج واحد صنعت برگزیده سبز، چهار واحد خدمات برگزیده سبز، 42 واحد صنعت سبز، یک واحد معدن سبز و 13 واحد خدمات سبز ، انتخاب شدند.

اعلام زمان برگزاری بیست و سومین همایش ملی تقدیر از واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین از زمان برگزاری بیست و سومین همایش ملی تقدیر از واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز خبر داد و گفت: فراخوان همایش سال آینده در روز اول اردیبهشت ماه برای مشارکت صنایع، معادن و خدمات سبز اعلام می شود و درصدد هستیم تا همایش را در روز هوای پاک برگزار کنیم.



لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات