کسب عنوان واحد نمونه خدمات سبز کشور توسط معاونت خدمات شهری شهرداری  ...

کسب عنوان واحد نمونه خدمات سبز کشور توسط معاونت خدمات شهری شهرداری ...

کسب عنوان واحد نمونه خدمات سبز کشور توسط معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، در این مراسم گفت: کسب این جایگاه در حوزه خدمات شهری افتخار بزرگ برای شهر مشهد و استان محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه شاخص‌ها برای معرفی واحدهای نمونه هرسال با دقت و حساسیت بیشتری ارزیابی می‌شود، ادامه داد: کسب عنوان واحد نمونه خدمات سبز کشوری پس از بررسی بسیاری از شاخص‌های تخصصی و دریافت مستندات این حوزه دریافت شده است با وجود اینکه معیارهای اهدای تندیس و لوح همایش ملی خدمات سبز نسبت به سال‌های گذشته بسیار دشوارتر بود اما شهرداری مشهد امتیاز قابل قبولی را در این ارزیابی بدست آورد.
وی این ارزیابی‌ را بهانه‌ای برای مرور اقدامات محیط زیستی و معرفی واحدهای الگو در کشور دانست و افزود: اقدمات انجام شده در راستای توسعه فضای سبز شهری، ایجاد شبکه جداسازی آب، کاهش مصرف سموم، استفاده از گونه‌های کم نیاز به آب، احداث تصفیه خانه و هدایت پسماندها برخی از فعالیت‌های ویژه شهرداری مشهد در حوزه محیط زیست است.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه اقدامات شهرداری در کشف رود در سطح بین المللی شاخص است، گفت: اقدامات فعلی در زمینه ساماندهی و حل معضلات کشف رود از آن قبیل اقدامات است که بسیاری از کشورهای دنیا در حل آن به بن بست خورده‌اند.
وی افزود: در بازدید مسئولان محیط زیست کشور از پروژه کشف‌رود اذغان داشتند که در سایر نقاط کشور با چنین گره محیط زیستی مواجه اند اما با این حال ساماندهی کشف رود با سرعت قابل توجهی در حال پیگیری است.
یعقوبی با اشاره به اینکه شهرداری با ارائه طرح بزرگ سی‌مپ در دنیا جایزه نقره‌ای را دریافت کردیم، بیان کرد: اولین شهر در بین کلان شهرهای کشور هستیم که با همکاری مهندسان ژاپنی طرح ویژه‌ای برای دفع پسماند اجرا می‌کنیم که الگویی برای سایر شهرهای کشور به حساب می‌آید.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با تاکید بر همکاری مستمر شهرداری و اداره حفاظت از محیط زیست استان، تصریح کرد: کسب این جایگاه نتیجه همراهی همه دستگاه‌های درون استان است. همچنین در قالب این همکاری همه اطلاعات مرتبط با هواشناسی و آلودگی هوا و صوت به صورت برخط رصد و راهبری می‌شود.
اقدامات شهرداری مشهد، فراتر از سطح ملی است
مدیرکل اداره حفاظت از محیط زیست استان خراسان رضوی در مراسم اعطای نشان واحدهای نمونه صنعتی، معدنی و خدمات سبز در کشور گفت: اقدامات شهرداری مشهد در زمینه خدمات سبز بسیار شاخص و فراتر از سطح ملی است.
تورج همتی افزود: شهرداری مشهد سال ها است که از شهرداری‌های شاخص در این زمینه است؛ دستیابی به این مهم نتیجه تفکر سبز مدیران این مجموعه است. وی با اشاره به فرآیند انتخاب این واحدهای نمونه در زمینه ارائه خدمات سبز محیط زیستی، اظهار کرد: امسال ۵ معیار برای انتخاب واحد نمونه کشوری در حوزه ارائه خدمات سبز در نظر گرفته شده بود که شهرداری مشهد بیشترین امتیاز را کسب کرد.
همتی با بیان اینکه شهرداری علاوه بر ارائه خدمات سبز در حوزه مدیریت پسماند در این ارزیابی ملی شرکت کرده بود، افزود: در حوزه جمع‌آوری و دفع پسماند و توسعه پایدار شهرداری مشهد جزو برترین شهرهای دنیا است و جوایزی در زمینه دریافت کرده است.
مدیرکل اداره حفاظت از محیط زیست استان با تاکید بر اینکه خراسان رضوی همواره در مباحث زیست محیطی الگو کشوری محسوب می‌شود، ادامه داد: خوشبختانه باید اعلام کنیم که خراسان رضوی همیشه در این مباحث پیشگام بوده است زیرا مردم این استان نسبت به مسائل محیط زیستی دغدغه و اقبال بسیار خوبی دارند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات