رونمايي از نرم افزاري ايراني كه قدرت بازيابي شبكه و ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت برق منطقه اي غرب، دكتر مصطفي رجبي مشهدي سخنگوي صنعت برق كشور در مراسم رونمايي از اين نرم افزار اظهار داشت: در اين پروژه بومي سازي شكل گرفته و بخشي از فناوري كه در صنعت برق به كار گرفته شده است توسط اين نرم افزار در پست زاگرس مورد استفاده قرار گرفته است.
وي گفت: اين سيستم در گذشته توسط شركت هاي خارجي در صنعت برق كشور انجام مي شد و در حال حاضر اين سيستم بومي سازي شده به طوري كه در حال حاضر 95  درصد صنعت برق كشور بومي سازي شده است و يكي از آرزوهاي ما خودكفايي در صنعت برق كشور مي باشد.
سخنگوي صنعت برق كشور تأكيد داشت: يكي از اهداف طرح، جا انداختن اين نرم افزار در كشور مي باشد به گونه اي كه در پروژه هاي بعدي نيز از اين گونه نرم افزارهاي بومي استفاده كنيم و وابسته به كشورهاي ديگر نباشيم.
وي افزود: با راه اندازي اين نرم افزار قدرت بازيابي شبكه و ميزان قطعي برق در بخش شبكه هاي انتقال به حداقل كاهش خواهد يافت.
رجبي تأكيد داشت: اميدواريم بتوانيم اين قبيل اقدامات را در سراسر كشور گسترش دهيم و به بقيه مناطق كشور اقدام كنيم.
مهندس علي اسدي مديرعامل شركت برق منطقه اي غرب در ادامه با تشريح عملكرد اين نرم افزار و كنترل و ارزيابي صورت گرفته از عملكرد آن خاطرنشان ساخت: عملكرد اين نرم افزار در بخش مانيتورينگ سيستم شامل گرافيك و باسبار كالرينگ، اينديكيشن كليدها و سكسيونرها، اندازه گيري، ثبت آلارم و ايونت ها تست شد و عملكرد آن موفق بوده است.
وي اظهار داشت: عملكرد اين نرم افزار در قسمت كنترل كليدهاي قدرت و سكسيونرها براي همه فيدرهاي خطوط 400 كيلوولت و واحدهاي نيروگاه زاگرس به استثناي خط 400 كيلوولت مرصاد به دليل عدم امكان اخذ برنامه خاموشي، در تست هاي مربوطه موفقيت آميز و عملكرد اين سيستم رضايت بخش بوده است.
مهندس اسدي افزود: در سالي كه از سوي مقام معظم رهبري به سال جهش توليد نامگذاري شده است و با توجه به تأكيد ايشان بر استفاده از توان جوانان ايران اسلامي و نگاه به ظرفيت هاي داخل كشور، با افتخار "استقرار نرم افزار اتوماسيون ملي و كاملاً ايراني aSAS كه توسط شركت هاي دانش بنيان صنعت برق كشور" طراحي و توليد شده و عملكرد آن نيز موفق بوده را اعلام مي كنم.
مديرعامل شركت برق منطقه اي غرب در پايان گفت: طراحي و توليد چنين برنامه هايي هم موجب قطع وابستگي به شركت هاي خارجي مي شود و هم صرفه جويي ارزي و ريالي را در پي دارد و از آن مهم تر اينكه روحيه خودباوري و تكيه بر ظرفيت ها و توان جوانان ايران اسلامي را تقويت مي كند.
در ادامه مهندس احمد خليلي نيا رئيس اداره رولياژ شركت برق منطقه اي غرب گفت: مراحل نصب و تست نرم افزار اتوماسيون aSAS در پست 400 كيلوولت نيروگاهي زاگرس كرمانشاه با موفقيت به پايان رسيد.
وي افزود: عمليات نصب اين نرم افزار در پست 400 كيلوولت نيروگاهي زاگرس از اسفند ماه سال 97 آغاز و عليرغم تحت بار بودن پست و مشكلات مربوط به اخذ برنامه واحدهاي نيروگاهي و خطوط 400 كيلوولت، در پايان مرداد ماه 98 تقريباً به طور كامل راه اندازي و فعال شد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات