مهندسی مجدد دستگاه سنجش لحظه‌ای شاخص‌های کیفی آب در تهران

مهندسی مجدد دستگاه سنجش لحظه‌ای شاخص‌های کیفی آب در تهران

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رزیتا داودی" گفت: با انجام این کار، ضمن بی‌نیازی از خرید دستگاه مشابه خارجی، حدود دو سوم در هزینه تامین آن صرفه‌جویی شده است.

داودی با بیان این‌که پیش از این اقدام، کارایی دستگاه داخلی در مقایسه با دستگاه خارجی حدود 50 تا 60 درصد بود، افزود: با مهندسی مجدد این دستگاه که توسط کارشناسان شرکت آبفای منطقه یک انجام و توسط یک شرکت دانش‌بنیان اجرا شد، کارایی دستگاه تا 95 درصد افزایش یافت.

او دستاوردهای مهم اجرای این طرح را ارتقای دقت و صحت عملکرد سنسور کلر، ارتقای دقت و صحت عملکرد سنسور کدورت، کاهش 10 برابری هدررفت آب نسبت به طراحی اولیه محصول و رمزنگاری اطلاعات کیفی به منظور حفاظت داده‌ها برشمرد و تصریح کرد: اجرای این طرح بر اساس ماموریتی بود که از دو سال پیش در چارچوب اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای تولید داخل از سوی شرکت آب و فاضلاب استان تهران به صورت پایلوت به شرکت آبفای منطقه یک تهران تکلیف شده بود.

مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب منطقه یک شهر تهران با بیان این‌که پیش از این 28 دستگاه خارجی در این شرکت مورد استفاده قرار گرفته است، افزود: تا پایان امسال چهار دستگاه تولید داخل توسط آبفای منطقه یک خریداری می‌شود و در سال آینده نیز پنج دستگاه تولید داخل برای نصب در مخازن اضطراری تامین و خریداری خواهد شد.

به گفته مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب آبفای منطقه یک امسال 50 درصد شبکه آب این شرکت به طول 890 کیلومتر شست‌وشو شده است.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات