گزارش خبری سی و نهمین جلسه تلفیق شورای اسلامی شهر رشت

گزارش خبری سی و نهمین جلسه تلفیق شورای اسلامی شهر رشت

گزارش خبری سی و نهمین جلسه تلفیق شورای اسلامی شهر رشت
.
در سی و نهمین جلسه تلفیق شورای اسلامی شهر رشت مطرح شد:
رمضانپور نرگسی: بنده به دنبال بودجه شفاف و قابل تحقق می باشم. باید بودجه ای نوشته شود تا نقشه راه دوره ششم شورا باشد.
احمدی: این ادعا را می توانم داشته باشم بودجه پیشنهادی شفاف و غیر منحرف می باشد
حاجی پور: با بودجه پیشنهادی 1400 جهت حفظ و نگهداری مرکز کنترل ترافیک یا این پروژه به نتیجه نمیرسد و یا اینکه به ماده 48 فرستاده خواهد شد.
رسولی: پیشنهاد حوزه سرمایه گذاری آسیب شناسی گردد که چرا مناطق، علاقه مند به جذب و جلب مشارکت در خصوص املاکشان نیستند؟
زاهد: در خصوص ماده 100 بالای 4000 رای قطعی ماده 100 داریم که اجرا نشده است خانه هایی هستند براز خدمات شهری استفاده می کنند ولی حق شهرداری را پرداخت نمی کنند
شیرزاد: مطالبات مردم در توسعه محلات کم برخوردار نباید مورد غفلت قرار گیرد.
عاقل منش: در بحث عمرانی بویژه مرمت آسفالت باید مقدار بودجه افزایش پیدا کند تا رضایتمندی مردم را به دنبال داشته باشد.
جذب: سیاست گذاری در حوزه ی سرمایه گذاری بدون درآمد بوده است و طرح های ارائه شده نیز کار را به مرحله نظام مندی رسانیده ولیکن درآمد حاصل از آن به چه جایی خواهد رسید، معلوم نیست.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رشت سی و نهمین جلسه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر رشت در روز سه شنبه مورخ 12/12/99 و با پرداختن به دستور بررسی بخش درآمدی بودجه پیشنهادی سال 1400 شهرداری کار خود را آغاز کرد.
در آغاز جلسه رمضانپور نرگسی رییس شورای اسلامی شهر رشت ضمن عرض خیر مقدم به شهردار، اعضاء شورای اسلامی شهر حاضر در جلسه و معاونین و مدیران شهرداری بیان داشت: بنده در خصوص بودجه پیشنهادی بر اساس بررسی ، مطالعه و مشاوره با مشاورین توانمند در عرصه بودجه نویسی نظرم را بیان نموده و از سوی دیگر فارغ از تصمیم گیری اعضاء محترم شورا، نظرات بنده در آرشیو ثبت و ضبط خواهد شد.
رمضانپور نرگسی در ادامه صحبتهایش و خطاب به شهردار بیان داشت: لازم بود تحلیل بودجه را می دادید تا اعضاء محترم شورا به تفکیک آن را مطالعه نمایند و تا ابهامات موجود، به میزان 50 تا 60 درصد رفع گردد. البته این موضوع نیز باید مد نظر قرار گیرد مسایلی که در این جلسه مطرح می گردد صرفا بحثهای کارشناسی بودجه می باشد و هدف رسیدن به وحدت نظر و النهایه بهترین بودجه برای شهرداری در سال پیش رو است.
رییس شورای اسلامی شهر رشت در ادامه افزود: بنده به دنبال بودجه شفاف و قابل تحقق می باشم. باید بودجه ای نوشته شود تا نقشه راه دوره ششم شورا باشد. می باید از جاری هزینه کنیم نه از سرمایه و باید مقدار سرمایه شهرداری را افزایش دهیم .
رمضانپور نرگسی در ادامه اظهاراتش بیان داشت: حدود 70 % بودجه 1240 میلیارد تومانی از سه آیتم تشکیل شده است. سال گذشته در تصویب بودجه بنابر دلایل متعدد هیجانی عمل شد و البته ما هم سیاستهای تشویقی را اعمال کردیم که باعث رشد صدور پروانه گردید. ضمن اینکه تلاشهای معاونین، مدیران و کارشناسان شهرداری ستودنی است. اما در سال 1400 ما رکود را پیش رو خواهیم داشت .
از محل خلاف ساختمان 258 میلیارد تومان پیش بینی شده و این در حالی است که در سال گذشته این مبلغ 200 میلیارد بوده است و از این مبلغ پیش بینی شده در سال 99، 223 میلیارد تومان را تا به این لحظه محقق کرده ایم. اما امروز مجلس شورای اسلامی برنامه هایی را در دست اقدام دارد و شاید مصوبه ای بیاورد که منتج به کاهش درآمد در این حوزه گشته و یا درآمدی در این حوزه نداشته باشیم. مشخصا در خصوص ماده 100 سوال من این است که 258 میلیارد تومان بر اساس کدام سیاست پیش بینی شده است؟
رییس شورای اسلامی شهر رشت در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: شاید بهتر بود که برای پیشگیری همان 200 میلیارد تومان بسته می شد. دوم اینکه تامین 250 میلیارد تومان بودجه از محل فروش املاک آن هم در شرایط امروز شهرداری، سیاست سوزاندن دارایی نیست؟ در حالیکه ستاد اجرایی فرمان امام و راه و شهرسازی املاکی را که واگذار می کرد قطع کرده و آن را تبدیل به تولید ثروت نموده است. ما دوست نداریم سوزش سرمایه ای برای شهرداری اتفاق بیافتد از اینرو پیشنهاد این مبلغ از دید بنده در حقیقت به حراج گذاشتن سرمایه های شهرداری است.
رمضانپور نرگسی در بخش پایانی اظهاراتش بیان داشت: اینکه 5/311 میلیارد تومان از کل بودجه پیشنهادی از محل دریافت عوارض ساخت و ساز پیش بینی شده است و آن هم در حالی در سال 99 ، مبلغ پیشنهادی 5/172 میلیارد تومان بوده است و در این خصوص با 80 % افزایش به 5/311 میلیارد تومان رسیده ایم. حال سوال این است که چگونه می خواهید جمع 820 میلیارد تومان از کل بودجه پیشنهادی را که معادل 66 % از کل بودجه می باشد محقق کنید.
ما کار بزرگی را به نام ممیزی املاک در دست اقدام داریم که ممکن است در نیمه دوم سال 1400 به داد شهرداری برسد که البته برخی از کارشناسان با توجه به عدم وجود برخی از امکانات پایه و موانع موجود، اجرایی شدن آن را در این بازه زمانی تحقق ناپذیر می دانند.
در خصوص هزینه های عمرانی و 65 میلیارد تومان تخصیصی به پروژه هایی مانند پروژه همسطح امام حسین (ع) و نیروی دریایی آن را جزو اولویتهای شهر رشت نمیدانم اگر قرار بود قرارگاه خاتم الانبیا ء (عج) که البته حضورشان را در راستای انجام پروژه های عمرانی با توجه به پتانسیل و توان بالقوه و بالفعل عزیزان مغتنم می دانم می بایست برای پروژه های در اولویتی چون رینگ 90 ، زیر گذر مصلا و رودخانه های گوهر رود و زرجوب به کار گرفته میشد.
رییس شورای اسلامی شهر رشت در بخش پایانی اظهاراتش اضافه کرد:
583 میلیارد از 650 میلیارد را جهت اتمام 241 پروژه نیمه تمام و مستمر در بودجه پیشنهادی آورد ه اید اما تفکیک نشده کدام مستمر و کدام نیمه تمام است .
یقین می دانم با حضور جناب آقای شهردار احمدی، که بیش از 30 سال تجربه کاری و سالها تجربه مدیریتی را در کارنامه درخشان فعالیتی خود داشته و در کار مالی نیز تبحر و تخصص دارند و همچنین با وجود مدیران جوان، متخصص، کارآمد و با انگیزه در شهرداری خواهیم توانست نتایج مطلوبی را برای شهر رشت رقم بزنیم .
حاجی پور رییس کمیسیون حمل، نقل و ترافیک شهری در ادامه جلسه بیان داشت:
هنر شهرداری رشت با این بودجه پیشنهادی شاید تنها پرداخت هزینه های جاری و انجام چند پروژه نه چندان بزرگ باشد. سال گذشته 244 پروژه معرفی کردیم. شهرداری بگوید که چند پروژه از پروژه های پیشنهادی را تا کنون به ثمر رسانده است؟
حاجی پور در ادامه صحبتهایش بیان داشت: بیاییم 4 تا 5 پروژه شاخص را انتخاب و آن را به اتمام برسانیم تا با بهره برداری از آن حلاوت را به کام مردم شریف شهر رشت بنشانیم.
رییس کمیسیون حمل، نقل و ترافیک شهری شورا در ادامه افزود: تقویت سازمان سرمایه گذرای یکی از راهکارهای ضروری است اگر شهرهایی مانند تبریز، مشهد و تهران رشد کرده اند بخاطر سرمایه گذاری و استفاده از امکانات بالقوه قرارگاه خاتم الانبیا(عج) است، 21 هزار میلیارد تومان شهرداری تهران خود را به قرارگاه بدهکار کرده است. کل اعتبار تخصیصی به امور ترافیکی 990/18 میلیارد تومان است که این مبلغ یک پنجم سال گذشته است سوال این است که آیا هزینه ها پایین آمده یا تورم پایین آمده است؟ بودجه پیشنهادی جهت بهبود عبور و مرور مربوط به ترافیک شهری تنها 5/1 میلیارد تومان برای 5 منطقه می باشد که در حد رنگ آمیزی هم نیست. در بخش مطالعات در مجموع 460 میلیون از ردیف 1020100 اعتبار گذاشته شده است در صورتی که در سال گذشته این مبلغ 2 میلیارد تومان بوده است. برای نگهداری اتوبوس ها 5 میلیارد تومان تخصیص داده شده است که اگر برون سپاری انجام نگیرد با مشکل برخورد خواهیم کرد .
حاجی پور در بخش دیگری از اظهاراتش بیان داشت: در خصوص احداث پارکینگ ، با توجه با خلا موجود شهر ما و خیابان های ما تبدیل به پارکینگ شده است و کسی هم نمی تواند کاری بکند نه شهرداری و نه راهنمایی رانندگی و این در حالی است که ما به شهرداری مصوبه داده ایم که هرگونه دریافتی در خصوص جرایم ترافیکی در حسابی جداگانه نگهداری و برای امور ترافیکی هزینه گردد.
حاجی پور در بخش پایانی اظهاراتش بیان داشت: در خصوص بحث تجهیز و نگهداری مرکز کنترل حمل، نقل و ترافیک در سال 97 ما موفق به دریافت گذر واژه ترافیکی بعنوان ششمین شهر در کل کشور بوده ایم و این در حالی بود که تنها با 7 دوربین در آن روز وضعیت ترافیکی سطح شهر مدیریت میشد. حدود 6 میلیارد تومان برای مرکز کنترل ترافیک راهور هزینه کردیم و طبق قرارداد برای نگهداری آن ماهیانه به 40 میلیون تومان بودجه نیاز داریم. طبیعی است که در صورت عدم توجه به این مهم و عدم تحقق این بودجه مجموعه فوق الذکر به مرور زمان مستهلک می شود و این در حالی است که کل اعتبار تخصیص داده شده در بودجه پیشنهادی برای نگهداری این مرکز فقط 40 میلیون تومان میباشد و این مبلغ نگهداری نیز تنها برای یک ماه است آن هم در شرایطی که هیچ قطعه ای تعویض و تعمیر نگردد، فقط 480 میلیون تومان برای نگهداری آن پیش بینی شده است.
حاجی پور در بخش پایانی اظهاراتش افزود: در خصوص بحث هوشمند سازی چراغهای راهنمایی، قرارداد 2 میلیاردی با شرکتی بسته شده است اما اعتبار تخصیص داده شده تنها 500 میلیون تومان می باشد مطمئن باشد با این بودجه پیشنهادی یا این پروژه انجام نمی شود یا به نتیجه نمی رسد و یا اینکه به ماده 48 فرستاده خواهد شد.
رسولی دیگر عضو شورای شهر حاضر درکمیسیون تلفیق بیان داشت: بودجه امثال به نسبت سالهای گذشته و با لحاظ ارزش پول ملی تنزل جدی در ارزش داشته است اما به واقعیت نزدیک است. بحث کمیسیون ماده 100 در خصوص تخلفات ساختمانی خوب است اگر عددش 25% افزایش داشته باشد باید بخشی از آن را از ممیزی ساختمانهای بدون پروانه ساز تامین کنیم. از اینرو از مدیران محترم شهرداری می خواهم فارغ از اینکه برای تعدادی از این ساختمانها نیز دستور تخریب صادر گردیده است بر روی ساختمان های بدون پروانه نیز متمرکز شوند.
رسولی در بخش دیگری از صحبتهایش اظهار داشت: اگر قرار است 25% افزایش از محل دریافت تخلفات داشته باشیم باضافه 25 % از محل دریافتی ساختمان های بدون پروانه ساز تحت این شرایط 150 میلیارد تومان از محل تخلفات و 100 میلیارد تومان از محل ساختمان های بدون پروانه ساز کسب درآمد میشود و این موضوع به نوعی پذیرفتنی است.
رسولی در بخش پایانی اظهاراتش افزود: ساختمانهای از این دست زیاد داریم مانند ساختمان 30 واحدی دور فلکه فرهنگیان که در مجاورت استخر یزدان قرار دارد ، ساختمان مذکور نه در منطقه و نه در کمیسیون ماده 100 پرونده ای ندارد و تا این لحظه اراده ای در مدیریت شهری برای تعیین تکلیف آن دیده نشده است. دیگر اینکه پیشنهاد حوزه سرمایه گذاری آسیب شناسی گردد که چرا مناطق، علاقه مند به جذب و جلب مشارکت در خصوص املاکشان نیستند؟ این موضوع نقطه عطفی است که بودجه ما را از نگاه درآمدی به سوی نگاه اقتصادی سوق می دهد. ما در شرایط رکود تورمی هستیم و شخص بنده اگر ملکی داشته باشم ترجیح میدهم که آن را نفروشم.
در خصوص عدد وام با توجه به عدد تغییرات ملک، قیمت منصفانه است و این املاک در بحث قرارگاه که علیرغم اینکه از نظر شخص بنده حضور این عزیزان برای شهر رشت مغتنم می باشد اما باید بر مبنای پلان درست و حساب شده از تجربیات و توانمندیهای قرارگاه استفاده کرد. سهم فروش املاک خوب است به سهم وام ما اضافه شود و بصورت وثیقه که پشتوانه نیز داشته باشد و بهتر است از 258 ، عددی را مجزا و آن را برای ساختمان های بلاتکلیف بدون پروانه اعمال و این مهم را در ضوابط قرار دهیم.
زاهد رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در ادامه جلسه بیان داشت: ساختمان های زیادی داریم که بدون پروانه ساخته می شوند و سروکارشان با کمیسیون ماده 100 است در بحث ممیزی بعنوان عضو شورا نمی دانم ساختار و شکل اجرایی شدن آن به چه شکلی است. اما در صورت اجرایی شدن آن بسیاری از مشکلات ما در بحث تامین درآمدها مرتفع خواهد شد.
زاهد در ادمه صحبتهایش افزود: یکسری دارایی هایی هم داریم که نگهداشت آنها برای ما موجب ضرر و زیان است مانند خانه های مسکن مهر که در حال حاضر خالی از سکنه می باشند. پیشنهاد می کنم تکلیف آنها معلوم شود . اگر قرار است که فروخته شوند و با پولش کار دیگری انجام دهیم این کار انجام شود و یا حداقل اینکه تیمی را برای مراقبت و حفاظت از آن بعنوان اموال و سرمایه شهرداری تعیین و بگماریم .
زاهد در بخش دیگر از صحبتهایش اظهار داشت : در سالهای اخیر فعالیت خاص عمرانی را در حوزه فرهنگی شاهد نبوده ایم و در این خصوص تنها به اجرای برنامه های هر ساله اکتفا شده است در خصوص ماده 100 بالای 4000 رای قطعی ماده 100 داریم که اجرا نشده است خانه هایی هستند برق دارند، زباله تولید می کنند ولی حق شهرداری را پرداخت نمی کنند باید اراده ای پشت این موضوع برای حل آن باشد که این مساله را جداگانه رسیدگی کند. چرا که شهرداری به این عزیزان سرویس می دهد حل آنکه این جمعیت کثیر تکلیفشان در ایفای سهم شهروندی نامعلوم است.
شیرزاد دیگر عضو شورای اسلامی حاضر در جلسه در ادامه بیان داشت: در بخش فروش امول ما باید سال به سال به سرمایه ها ی شهرداری بیافزاییم نه اینکه بخواهیم پول حاصل از فروش آن را برای تامین هزینه های جاری صرف کنیم.
سهم ناچیز بودجه به کارهای فرهنگی و اجتماعی در سال 1400 بسیار مشهود است و نیز سهم بودجه مربوط به حوزه ی بهداشتی نیز با توجه به شرایط کرونا می باید تقویت شود.
شیرزاد در ادامه اظهاراتش بیان داشت: نکته مهم دیگر اینکه مطالبات مردم در توسعه محلات کم برخوردار نباید مورد غفلت قرار گیرد. چرا که این عزیزان نیز می باید از امکانات و خدمات عمومی به نحو شایسته ای بهره مند گردند.
در خصوص بحث پروژه های نیمه تمام حدود 264 پروژه در بودجه سال 99 تعریف شده بود که نظر بنده بر این است که تعداد پروژه های عمرانی را کاهش دهیم و تعدادی از پروژه های شاخص را با لحاظ جدول زمانبندی جهت اجرایی شدن در دستور پیگیری قرار دهیم.
شیرزاد در بخش پایانی اظهاراتش بیان داشت: در بحث حمل، نقل و ترافیک شهری شاهد کاهش چشمگیر خدمات دهی به مردم می باشیم که این مساله باید با تخصیص بودجه ای مناسب ترمیم گردد و در بخش ارتقاء تاب آوری بحران تنها 6 میلیارد برای خرید ماشین آلات لجستیکی تخصیص داده شده است که باید شیوه هزینه کرد آن در بودجه پیشنهادی 1400 به درستی معلوم و مدیریت شود.
عاقل منش دیگر عضو شورای شهر حاضر در جلسه در ادامه بیان داشت:
در خصوص بحث رفت و روب و فضای سبز بایدتعیین گردد که آیا بودجه آن عمرانی است یا جاری؟
عاقل منش در ادامه اظهاراتش بیان داشت: دوستان دو نظر داشتند یکی اینکه اگر این بودجه را در عمرانی ببینیم درصد 40 – 60 رعایت نمی شود و بودجه به مقدار زیادی کاهش خواهد یافت و از طرفی اگر بودجه را افزایش دهیم در غیر اینصورت بودجه منطقی نخواهد بود.
عاقل منش در پایان اظهاراتش بیان داشت: پروژه های بزرگ فرهنگی که از شورای سوم تاکنون در دست پیگیری بوده است که مشکلات حقوقی و دعاوی با پیمانکار و مشاور باعث شد تا به نتیجه نرسیم و در بحث مرمت آسفالت، لکه گیری و روکش آسفالت باید مقدار بودجه افزایش پیدا کند تا رضایتمندی بیشتری از مردم را به دنبال داشته باشد.
جذب رییس کمیسیون بودجه و حقوقی شورا در ادامه بیان داشت: بودجه میلیاردی 1240 با توجه به تورم 5/1 سال اخیر شاید به اندازه 3 سال گذشته ماست. بخاطر شرایط اقتصادی خاص نخواهیم توانست مسائل عمرانی را با این بودجه پیش ببریم اگر قرار باشد بودجه با 1240 میلیارد بسته شود حتما می باید به نکاتی توجه گردد.
رییس کمیسیون بودجه و حقوقی شورا در ادامه بیان داشت: جابجایی بودجه رفت و روب و فضای سبز در جاری است این پیش بینی دقیق نیست 32 میلیارد تومان در فضای سبز پولوس در نظر گرفته شده و با 38 میلیارد تومان بودجه هم به اتمام نمی رسد و قطعا باید 45 میلیارد تومان یا بالای این مبلغ بودجه برای آن دیده شود.
با توجه به حداقل دستمزدها که افزایش می یابد و آیتمهای دیگر به 35% میرسیم و بودجه رفت و روب 105 میلیارد تومان دیده شده است و نامه ی ارسالی در اینخصوص به سازمان محترم بازرسی بدلیل عدم لحاظ مبلغ مرتبط به ماشین آلات بی جواب مانده است که این موضوع باید اصلاح گردد.
جذب در ادامه اظهاراتش بیان داشت: سال 95 مبلغ تخصیصی برای آسفالت، حفاری، ترمیم و پوشش حدود 60 میلیارد تومان بوده است و بحث نهضت آسفالت را در آن سال داشتیم اما با این بودجه با لحاظ مناطق کم برخوردار مانند مناطق 3،4 و5 با 30 میلیارد تومان نمی توانیم با قیر 8 میلیون تومانی آسفالت خوبی را داشته باشیم.
جذب در بخش پایانی اظهاراتش بیان داشت: سیاست گذاری در حوزه ی سرمایه گذاری بدون درآمد بوده است و طرح های ارائه شده نیز کار را به مرحله نظام مندی رسانیده ولیکن درآمد حاصل از آن به چه جایی خواهد رسید، معلوم نیست.
در پایان جلسه احمدی شهردار رشت ضمن تشکر از اعضاء محترم شورای شهر برای پیگیری مجدانه بحث بودجه بیان داشت: ضمن اینکه نظرات خود را در خصوص بودجه پیشنهادی بیان می کنیم به حکم اعضاء محترم شورا که برای ما حجت است تمکین می نماییم.
احمدی در ادامه افزود: بودجه تنها یک پیش بینی است. در تمامی کشورها این سند با تحقق یا عدم تحقق مواجه خواهد شد ما ادعا نمی کنیم تمامی موارد پیشنهادی را تایید بفرمایید و ما آن را محقق خواهیم کرد. اگر ابزار مهم خزانه داری نباشد هیچ کدام از هزینه ها به درستی انجام نمیشود ولی این ادعا را می توانم داشته باشم بودجه پیشنهادی شفاف و غیر منحرف می باشد.
احمدی در بخش دیگری از اظهاراتش بیان داشت: در بحث دوربین های هوشمند در استانداری قبل از انتخاب شدن به عنوان شهردار قول داده ام ضمن اینکه تحقق این مهم در شورای تامین نیز از ما خواسته شده است.
اگر به این تصور و انتظار توام با شک و دلهره باشیم که مجلس قرار است کمیسیون ماده 100 و درآمد حاصل از آن را از ما بگیرد کارها پیش نخواهد رفت ضمن اینکه باید مد نظر داشته باشیم تنها شهرداری رشت نیست که بخش قابل توجهی از بودجه خود را از کمیسیون ماده 100 محقق می کند این مساله ملی و کشوری است.
احمدی در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: برای اولین بار است که در بودجه از درآمد به هزینه رسیدیم ما بر این تلاشیم که این درآمدها می باید تحقق پیدا کند در غیر اینصورت هزینه ها معنا و مفهومی نخواهد داشت از ما نخواهید که بودجه پیشنهادی را بکاهیم از ما بخواهید تا برای تحقق آن سعی کنیم. تعداد 898 فقره پرونده در سال 99 به تعداد 1246 فقره پرونده کمیسیون ماده 100 در سال 1400 افزایش یافت که در این خصوص با 20% افزایش روبرو خواهیم بود.
احمدی در ادامه اظهاراتش بیان داشت: در بحث فروش اموال اینگونه نیست که ملک بفروشیم و آن را صرف هزینه های جاری نماییم ما متعهد می شویم این اموال مانند آنچه در گذشته انجام می گرفته است تبدیل به هزینه نشود.
ما باید به سمت سرمایه گذاری برویم اگر نگاه شورا تغییر کند و نگاه شهرداری تغییر نکند فایده ای نخواهد داشت دیدگاه ما باید حرکت به سوی تامین منابع مالی باشد. ما در بحث فروش اموال مصمم هستیم.
احمدی در ادامه اظهاراتش افزود: در 3 الی 4 ماه دو مزایده گذاشته شد و مصریم از این طریق تولید ثروت کنیم مانند پروژه جام جم و در این مورد خواسته شد از باب عوارض و خدمات به ما ملک داده شود بر این باور هستم که ورودیهای ما نباید تبدیل به پول گردد بلکه باید تبدیل به ملک شود.
احمدی در بخش پایانی اظهارتش بیان داشت: این بودجه تلفیقی از بودجه اعتباری و عملیاتی است در خصوص فضای سبز با 38 میلیارد تومان کار بسته میشود امروز در خصوص مناقصه، بازگشایی پاکات را داشتیم و در خصوص بحث مرتبط با فرهنگسرای شهرداری قبول می کنم که نتوانستیم به فضای فرهنگی شهرمان بیافزاییم شاید دو اتفاق فرهنگی بحث موزه ها و ساختمان ساعت با مبلغ نصف شده میراث تعمیراتش انجام شود ولی مابقی را می باید از اعتبارات خودمان انجام می دهیم.
احمدی در بخش پایانی اظهاراتش افزود: امروز دبیرخانه کلانشهرها نامه ای را برای هیات دولت تنظیم و ارسال کردند که شهرداری ها برای کرونا توان زیادی را از حیث مالی گذاشته است و بیشتر از این نیز در توانش نیست. 6 میلیارد از بابت لایروبی انهار و فاضلابها تخصیص داده شده که این عدد نیز قابل دفاع می باشد. در خصوص بحث جمع آوری های آبهای سطحی برآورد فنی 50 میلیارد اعتباررا داریم و اراده بر این است تا مشکل مربوط به آبهای سطحی را حل کنیم.
در خصوص کمیسیون ماده 100 با پیشنهاد رییس محترم کمیسیون فرهنگی اجتماعی موافق هستم. 6000 ملک داریم که رای قطعی دیوان را گرفته اند در این مورد در گذشته نشستهایی را با جناب آقای سیاووش پور مدیر کل اسبق دادگستری استان و در زمانی که فرماندار رشت بودم داشته ام و در حال حاضر نیز با جناب آقای خلیلی در این خصوص مذاکراتی را انجام دادم که نتایج مطلوبی نیز داشته است.
در بحث ممیزی املاک کاملا بر اساس زمانبندی در حال پیگیری و پیشرفت هستیم یک سری امکاناتی بر وفق قرارداد می خواستند که در اختیارشان گذاشتیم و یکی از مدیران با سابقه شهرداری را مسئول پیگیری آن قرار دادیم. و انشاء الله در آینده بسیار نزدیک ثمرات خیر آن به شهر و شهروندان عزیز خواهد رسید.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات