۴ پروژه بزرگ صنعت آب و برق در استان یزد فردا افتتاح می‌شود/ سرمایه‌گذاری ۳۹۰ میلیارد تومانی در ایستگاه چهل و چهارم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران

۴ پروژه بزرگ صنعت آب و برق در استان یزد فردا افتتاح می‌شود/ سرمایه‌گذاری ۳۹۰ میلیارد تومانی در ایستگاه چهل و چهارم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "اسحاق جهانگیری" معاون اول رئیس جمهور و "رضا اردکانیان" وزیر نیرو فردا چهار پروژه صنعت آب و برق را در استان یزد به بهره‌برداری خواهند رساند. از چهار پروژه آماده افتتاح، سه پروژه تامین آب در شهرستان‌های هرات، میبد و اردکان و یک پروژه برقی در شهرستان ابرکوه قرار دارد.
یکی از پروژه‌های آماده افتتاح، "سد مخزنی خوانسار (هرات)" با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان، از نوع خاکی با هسته رسی است که ۴ هزار و ۲۳ میلیون مترمکعب ظرفیت مخزن و ۵۵ متر ارتفاع دارد.
این سد برای تخصیص آب استان یزد به میزان دو میلیون متر مکعب در بخش شرب، یک میلیون مترمکعب بخش صنعت و ۶.۴ میلیون متر مکعب برای بخش کشاورزی و حقابه زیست محیطی آماده در نظر گرفته شده است.
پروژه "مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی مرور در شهرستان میبد" با حجم بتن‌ریزی ۸۶۱۵ مترمکعب و حجم آرماتور ۷۲۰ تن یکی از مخازن طرح پایداری تامین آب شرب از مجموع ۱۱۰ هزار متر مکعب مخزن در حال ساخت است که با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان فردا به بهره‌برداری می‌رسد.
قطعه اول و دوم خط آبرسانی شهر‌های میبد و اردکان نیز سومین پروژه آماده افتتاح است که با مرمت خط اصلی آبرسانی به میبد و اردکان از خط انتقال آب به استان یزد شامل دو باب مخزن هزار متر مکعبی و اجرای خط انتقال به طول ۴.۹ کیلومتر با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.
پروژه "خط ۲۳۰ کیلوولت ابرکوه_ اسمالون" تنها پروژه برقی در استان یزد است که با طول خط ۸۹.۲ کیلومتر دو مداره و اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان برای برق‌رسانی به معادن منطقه اسمالون، افزایش قابلیت اطمینان شبکه از طریق رینگ شبکه شهرستان‌های ابرکوه و خاتم و تامین برق صنایع و معادن منطقه افتتاح می‌شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات