فعاليت 119 تيم عملياتي در شب طوفاني شيراز/علت خاموشي هاي پراكنده حوادث ثانويه بود

فعاليت 119 تيم عملياتي در شب طوفاني شيراز/علت خاموشي هاي پراكنده حوادث ثانويه بود

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق شيراز مهندس جلال زراعت پيشه با يادآوري اينكه وزش تندباد از اوايل شامگاه جمعه در شهرستان هاي شيراز، كوار، مرودشت و ... آغاز شد و تا نيمه شب ادامه داشت، گفت: براثر وزش تندباد شاهد وقوع حوادث پراكنده قطعي برق در 161 نقطه از خطوط توزيع تحت مديريت شركت توزيع نيروي برق شيراز بوديم.
وي با بيان اينكه عمده حوادث خاموشي در شهرستان مرودشت، صدرا و بخش هاي غيرمتمركزي در شيراز حادث شد، گفت: با توجه به آمادگي كامل نيروهاي عملياتي اين شركت، 90 درصد خاموشي ها درهمان دقايق اوليه رفع شد و تنها در 10 درصد موارد، كار تا ساعت 2 بامداد ادامه داشت.
زراعت پيشه با يادآوري اينكه تا ساعت 2 بامداد، تمامي قطعي هاي پراكنده برطرف و جريان برق برقرار شد، گفت: اكثر حوادث منجر به خاموشي شبكه، براثر عوامل غيرمستقيم حادث شد، به اين معني كه وزش باد به شكل مستقيم براي شبكه توزيع برق در هيچ نقطه اي اشكال ايجاد نكرد.
او با بيان اينكه سقوط درخت، تابلوها، بنرها و اقلام تبليغاتي، داربست هاي ساختماني و پرتاب اشياء مختلف و برخورد اين اجسام با شبكه منجر به اختلال در برق رساني شد، گفت: به عنوان مثال خاموشي شهر جديد صدرا، به دليل سقوط يك درخت بزرگ كه باد آن را از ريشه درآورده بود، بر روي نقطه ورودي شبكه برق به اين شهر، حادث شد.
زراعت پيشه با اشاره به اجراي مانورهاي مقاوم سازي شبكه طي سه سال گذشته، گفت: اين اقدامات كه امسال و با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري، با هدف ارتقاء تاب آوري و در قالب مانورهاي جهادي، اجرايي و منجر به رفع مشكلات فني در بخش هاي مختلف و بهبود كيفيت شبكه شده است.
او با بيان اينكه تاثير مانورهاي اجرا شده در حادثه تندباد شيراز، مشهود بود، گفت: در اين حادثه عليرغم شدت وزش باد كه در بسياري از نقاط منجر به شكستن شاخه و تنه درختان و در بعضي موارد از ريشه خارج شدن درخت و سقوط تابلوهاي تبليغات و پايه هاي فلزي هم شد، هيچ آسيب مستقيمي به شبكه هاي توزيع برق وارد نشد.
زراعت پيشه با اشاره به وقوع خاموشي هاي نقطه اي كوتاه مدت در شهر شيراز، گفت: در شيراز خوشبختانه خاموشي گسترده را شاهد نبوديم اما در بعضي نقاط به شكل موردي گزارش هاي خاموشي به مركز 121 فوريت هاي برق اعلام و بلافاصله با حضور تيمهاي عملياتي، مشكل مرتفع شد.
او با بيان اينكه تا ساعت 11 جمعه شب، وضعيت برق در شيراز به حالت كاملا پايدار بازگشت و هيچ موردي از خاموشي وجود نداشت، گفت: خوشبختانه و با تمهيداتي كه انديشيده و اجرايي شده بود، هيچ اخلالي در شبكه تامين برق مراكز حساس، اعم از بيمارستان ها، مراكز مخابراتي، مراكز ستادي و مديريتي، حادث و گزارش نشد.
زراعت پيشه همچنين يادآور شد كه در حادثه تندباد جمعه شب، بيش از 119 تيم عملياتي و با همراهي حدود 50 نيروي ستادي، فعال بودند، گفت: تيم هاي عملياتي خطوط گرم و سرد با بهره گيري از تمام تجهيزات موجود، در صحنه حضور داشتند و در كمترين زمان ممكن، خاموشي ها را مرتفع كردند.
زراعت پيشه با بيان اينكه مرجع دريافت اخبار و اطلاعات موثق، روابط عمومي و سايت هاي اطلاع رساني صنعت برق و رسانه هاي رسمي اعم از خبرگزاري ها، صدا و سيما و نشريات است، گفت: شهروندان به هيچ عنوان شايعات مطرح شده در چنين رويدادهايي را قبول نكرده و از باز نشر اطلاعات فاقد منبع رسمي، كاملا پرهيز و اجتناب كنند.
گفتني است كه اوايل شامگاه جمعه 22 اسفند، وزش تندباد همراه با بارندگي در شيراز آغاز و منجر به ريزش گل و لاي، شكستن شاخه و تنه درختان، سقوط درخت بر روي شبكه هاي برق، سقوط داربست و پرتاب اشياء مختلف و ... شد.
لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات