تشریح اقدامات انجام شده در حوزه GIS شرکت آبفای گیلان

تشریح اقدامات انجام شده در حوزه GIS شرکت آبفای گیلان


تشریح اقدامات انجام شده در حوزه GIS شرکت آبفای گیلان

تشریح اقدامات انجام شده در حوزه GIS شرکت آبفای گیلان

معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آب و فاضلاب گیلان، اقدامات انجام شده در حوزه GIS این شرکت را تشریح کرد.

به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفای گیلان؛ مژگان امیدی امروز گفت: به منظور پیاده سازی سیستم اطلاعات مکانی و توصیفی و برنامه های اجرایی GIS در سال 1399 اطلاعات لایه های 50 گانه در سامانه GIS تحت وب شرکت با نام ساماب ثبت شد.

وی افزود: در حال حاضر این سامانه مدیریتی با اشتراک گذاری زیر سیستم ها، امکان استفاده و دسترسی به آخرین اطلاعات، گزارش گیری و نمایش مکان محور تمامی عوارض آب و فاضلاب و مشترکین را برای همکاران فراهم کرده است.

امیدی گفت: از دیگر اقدامات این حوزه می توان به تکمیل وب سرویس حوادث، 122 و مشترکین در نرم افزار ساماب، GIS Ready نمودن و همچنین بارگذاری نقشه های کاغذی پهنه بندی مخازن آب 45 شهر استان به منظور تکمیل و غنی سازی پایگاه داده و عقد قرارداد مربوط به پروژه های برداشت اطلاعات شیرآلات شبکه آب رحیم آباد و شهر رودسر اشاره کرد.

معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آبفای گیلان ضمن تاکید بر اهمیت مشاوره و فرهنگ سازی در بحث GIS ؛ از برگزاری جلسات و کارگاه های آموزشی با حضور رابطین امور شهرستان ها در راستای پیشبرد اهداف و برنامه های سند اجرایی GIS خبر داد.

امیدی با اشاره به اجرای پروژه های آتی GIS در سال جدید شامل به روز رسانی و برداشت اطلاعات عوارض " منهول های فاضلاب، شیرآلات و شبکه آب شهر صومعه سرا " ، " مشترکین، شیر آلات، اتصالات و شبکه آب شهر رشت " و " شیر آلات، اتصالات شبکه آب، منهول و شبکه فاضلاب شهر فومن " افزود: در راستای غنی سازی پایگاه اطلاعات مکانی و توصیفی؛ برداشت و تکمیل لایه های چاه ها، مخازن، ایستگاه پمپاژ، چشمه، شبکه آب، شیرآلات، اتصالات و مشترکین، اصلاح، پارسل بندی و GIS Ready نقشه پایه روستایی برای شهرستان های رشت، لاهیجان، فومن، آستانه و آستارا در دستور کار قرار گرفته که اولویت برنامه اجرایی GIS شرکت در سال آینده خواهد بود.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان گیلان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان گیلان

    شرکت آب و فاضلاب استان گیلان

    شرکت آب و فاضلاب استان گیلان یک شرکت در شهر رشت می باشد

      نظرات