در آستانه نوروز با دماي زير صفر مواجه هستيم/ دلايل صدور اطلاعيه شماره 3 توانير

در آستانه نوروز با دماي زير صفر مواجه هستيم/ دلايل صدور اطلاعيه شماره 3 توانير

به گزارش پايگاه خبري توانير ،  ابوذرصالحي با اشاره به صدور اطلاعيه شماره 3 توسط توانير گفت: اين اطلاعيه به دنبال افزايش مصرف گاز در كشور و به منظور اطلاع مردم از شرايط موجود صادر شد تا از مردم درخواست كنيم در تامين سوخت نيروگاه ها با صنعت برق همكاري كنند.

صالحي با بيان اين كه  در حال حاضر در نيمه شمال غربي  و شرقي كشور با كاهش دما هوا مواجه هستيم به طوري كه در اردبيل حتي دماي منفي 10 درجه و در زنجان و همدان به ترتيب منفي 6 و 4 درجه  و در استان هاي خراسان رضوي و شمالي نيز تا منفي 7 درجه هم به ثبت رسيد.
وي خاطرنشان كرد: گاز طبيعي،  سوخت اصلي نيروگاه هاي برق توليد برق  به شمار مي رود و هرچه بر ميزان مصرف گاز در بخش هاي خانگي و تجاري افزوده شود، احتمال افت فشار گاز تحويلي به نيروگاه ها افزايش مي يابد .
مديركل روابط عمومي و امور بين الملل توانيربا تصريح بر اينكه  صنعت برق تمايلي به استفاده از سوخت هاي مايع يا مازوت استفاده ندارد چرا كه باعث افزايش هزينه تعميرات نيروگاه ها مي شود، تصريح كرد: برق به معناي واقعي از توليد به مصرف هست و در زمان محدوديت هاي سوخت نيروگاهي ، گزينه اي جز مديريت سمت تقاضا به خصوص در بخش خانگي و تجاري وجود ندارد و ما به اين تعامل دو سويه بين بخش توليد و مصرف (مشتركان) نياز داريم كه بتوانيم استمرار تامين انرژي حيات بخش برق در سراسر كشور را شاهد باشيم .
صالحي تصريح كرد: در اطلاعيه روز گذشته نيز تاكيد شد كه همه ما با چند راهكار ساده از جمله  كاهش يك تا دو درجه اي دماي منزل يا محل كار، پوشيدن لباس گرم، استفاه از روشنايي طبيعي روز  و خاموش كردن وسايل برقي غيرضروري، در آستانه نوروز، مي توانيم براي پايدار نگه داشتن شبكه برق كمك كنيم.

لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات