خط 2 قطارشهری، خطی که پس از بهره‌برداری، 600  ...

خط 2 قطارشهری، خطی که پس از بهره‌برداری، 600 ...

خط 2 قطارشهری، خطی که پس از بهره‌برداری، 600 میلیارد اعتبار به آن اختصاص دادیم/ بدون توجه به تهمت‌ها و افتراها، صرفا خدمت را سرلوحه کار خود قرار دادیم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، بتول گندمی در مراسم افتتاح دسترسی اصلی ایستگاه سعدی در خط دو قطارشهری مشهد که با حضور رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر، شهردار و مدیران شهری برگزار شد، ضمن تبریک میلاد امام‌حسین(ع) و سال 1400، اظهارکرد: خط 2 قطارشهری در شرایطی سال 96 به بهره‌برداری رسید که نقایص بسیار حیاتی و مهمی داشت؛ 50 واگن این خط در گمرک معطل 35 میلیاردتومان پول بود تا ترخیص شود، سیگنالینگ نداشت، فاقد سیستم تهویه دود بود و بسیاری نقایص دیگر.

وی در ادامه گفت: این نواقص آنچنان جدی و حاد بود که در مرحله‌ای مدیریت شهری درصدد بود سرویس‌دهی این خط را همچون یکی از خطوط تهران تعطیل کند و مسافرگیری را متوقف نماید چراکه نمی‌دانستیم اگر آسیبی به یکی از شهروندان ما برسد، چگونه پاسخگو باشیم.

گندمی با بیان اینکه شهر را در سال 96 در شرایط بد مالی تحویل گرفتیم، افزود: پیمانکاران نسبت به عدم وصول مطالبات اعتراض داشتند و بدهی‌های شهرداری به بانک‌ها هم سررسید شده بود؛ در چنین شرایطی، به آذرماه 96 رسیدیم که شهرداری براساس گزارش‌ها، تنها هزینه اداره روزانه شهر و پرداخت حقوق ماهانه کارکنان تا پایان سال را داشت، همه فعالیت‌ها را باید تعطیل می‌کردیم و امکان درآمد برای شهرداری وجود نداشت؛ در همین زمان‌ها شرایط اقتصادی نیز به ناگاه متحول شد و دلار 4 هزارتومانی به 12هزارتومان رسید.

وی خاطرنشان کرد: با وجود همه این معضلات، کمربندها را بستیم، یاعلی گفتیم و محکم قدم در عرصه کار گذاشتیم؛ تهمت‌ها زدند، تخریب کردند و گفته‌های بسیاری که لایق خودشان بود را به ما گفتند ولی سخنی نگفتیم و حرفی نزدیم؛ تنها و تنها کار خود را کردیم تا امید مردم را ناامید نکنیم.

گندمی با اشاره به برگزاری دوجلسه فوق‌العاده در ابتدای سال 97 با تیم شهرداری، گفت: بدنبال راهکاری بودیم تا ضمن فعالیت و خدمات‌رسانی خط 2 قطارشهری، دغدغه‌‎های ایمنی این خط را تامین کنیم و تجهیزات را سریعتر برسانیم و دسترسی‌های لازم برای توانیابان و افراد مسن را فراهم آوریم و ... سپس به دنبال تکمیل ادامه خط از میدان شهدا تا ایستگاه سلامت بودیم که خروجی آن را امروز و در ایستگاه‌های سعدی و شریعتی و کاوه و الندشت و کوهسنگی شاهد هستید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد در ادامه افزود: امروز با افتخار سرمان را بالا می‌گیریم و می‌گوییم علاو‌ه‌بر بیش از هزار میلیاردتومانی که هرساله برای خط 3 هزینه کردیم، 600 میلیاردتومان هم به خط 2 اختصاص دادیم.

گندمی با اشاره به شیوع ویروس کرونا طی یک سال اخیر، اظهارکرد: در شرایطی که این ویروس کشور را به تعطیلی کشاند، با همت و تلاش شورای پنجم و شهرداری، هیچکدام از پروژه‌های شهری از حرکت بازنایستاد.

وی با بیان اینکه تورم فشار زیادی بر مجموعه مالی شهرداری وارد کرد، گفت: در کنار همه این دغدغه‌ها، با عزم و اراده جدی مدیریت شهری برای فعال بودن پروژه احداث قطارشهری، مانع از بیکاری 10 هزار نفر از کارگران فعال در این پروژه‌ها شدیم و نگذاشتیم این تعداد کارگر به جمع‌ ده‌ها هزار کارگر بیکار شده شهر افزوده شوند.

گندمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: حدود 2 ماه قبل گزارشی از یکی از دستگاه‌های نظارتی به شورای شهر رسید؛ افسوس خوردیم چراکه این گزارش باید در سال‌های 95 و 96 تهیه می‌شد؛ در شرایطی که قطارشهری مشهد در خط 2 وقتی که ابتدایی‌ترین و بدیهی‌ترین مسائل ایمنی را نداشت و مسافرگیری می‌کرد ولی الان که اکثر نقایص برطرف شده، دستگاه‌های نظارتی گزارش تهیه می‌کنند که برخی نقایص وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که همراهی و همدلی برای خدمت به مردم باید به اوج برسد و دستگاه‌های مختلف قدردان این حجم از تلا‌ش‌ها و زحمات باشند، به یاد وظایف و رسالت‌هایی افتاده‌اند که سال‌های قبل به آن عمل نکرده‌اند.

گندمی با بیان اینکه شورای پنجم، شورای مظلومی بوده و هست، گفت: از روی نخست، رئیس محترم شورای شهر به همه اعضاء تکلیف کردند که پاسخ هیچ تهمت و افترایی را ندهیم و فقط کار کنیم.

وی در پایان اظهارکرد: خیلی وقت‌ها خسته شدیم و از ناجوانمردی‌های برخی در این شهر بریدیم ولی هروقت از ساختمان شورای شهر بیرون آمدیم و چشممان به شهروندی افتاد، عزم خود را جزم کردیم تا در جهت تحقق وعده‌هایی که به شهروندان دادیم گام برداریم؛ خرسندیم که تا امروز بخشی از این قول‌ها و وعده‌ها محقق شده است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات