شهردار یزد: جانبازی، نماد...

شهردار یزد با بیان اینکه امنیت امروز کشور را مرهون خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس هستیم، اظهار داشت: جانبازی، مدال افتخاری است که خداوند متعال این نعمت ارزشمند خویش را نصیب انسان های پاک و بی آلایش خود می نماید.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد – جمال الدین عزیزی در نشستی با سردار رضا پورشمسی فرمانده سپاه الغدیر استان، ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه و روز جانباز، جانبازی را نماد ایثارگری و وفاداری و مدال افتخاری دانست که خداوند متعال این نعمت ارزشمند خویش را نصیب انسان‏های پاک و بی‏آلایش می‏نماید.

شهردار شهر میراث جهانی یزد در این نشست که غلامعلی سفید رئیس شورای اسلامی شهر، محسن ابوترابی عضو شورا، مجید بیکی معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری و سید علیرضا رسولی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری حضور داشتند، با گرامیداشت یاد و خاطره رشادت ها و جان فشانی های شهدا، جانبازان و آزادگان میهن، اظهار داشت: اینکه امروز در امنیت و آرامش هستیم، آن را مدیون خون پاک شهدا، رشادت‌های رزمندگان و ایثارگران و از خودگذشتی آزادگان و جانبازان هستیم.

وی هشت سال دفاع مقدس را گنجینه ارزشمند ایثار و فداکاری ملت ایران یاد کرد و گفت: پشتکار و دلاوری رزمندگان یزدی در هشت سال جنگ تحمیلی، این استان را به یکی از استان های شاخص‌ در کشور تبدیل کرده است.

عزیزی تصریح کرد: انسان هایی که از هستی و جان خویش در راه رضایت حق گذشته و در این راه، صبر و مقاومت می کنند، آنها در صورت ادامه این راه، فضیلت و ارزششان حتی از شهیدان نیز والاتر است.

شهردار یزد راز این برتری را در زندگی جانبازان دانست و افزود: زندگی جانباز، همراه با سوختن است و چنان چه بتواند در مسیر اهداف واقعی خود، که تحقق آرمان شهداست مقاومت نموده و دشمنان را رسوا سازد، در این صورت فضیلتش از شهیدان نیز بیش تر خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به مقام شامخ شهدا به عنوان سرمایه های هميشگي تاريخ ايران، اظهار امیدواری کرد: یاد و خاطره رشادت ها و جان فشانی های شهدا، جانبازان و آزادگان عزیز همواره به عنوان برگ برنده و افتخار ما زینت بخش تاریخ پرشکوه کشورمان باشد.

سردار رضا پورشمسی فرمانده سپاه الغدیر استان نیز در این نشست ضمن قدردانی از شهرداری یزد در خصوص همکاری و همراهی در اجرای برنامه های کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان، هدف والای از برگزاری این کنگره را گفتمان‌سازی خدمت‌رسانی و استفاده از ظرفیت های درونی کشور ذکر کرد.

دبیر کل دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان یزد در ادامه افزود: دفاع مقدس در واقع یک عرصه برای عرضه‌ی توان و عُرضه‌ی افراد بود تا کسانی که دل در گروی این انقلاب و آرمان های آن داشتند، توانشان را به نمایش بگذارند و امروز نیز هدف اصلی و والای ما از برگزاری این کنگره تنها برگزاری اجلاسیه یا ارائه خدمات نیست بلکه تلاش داریم همانطور که شهدای دوران دفاع مقدس در کشور ایجاد گفتمان کردند، ما نیز گفتمان خدمت رسانی و استفاده از ظرفیت های درونی و مردمی کشورمان را ترویج دهیم.

وی با بیان اینکه با مشارکت مردم و مسئولان در امر خدمت رسانی این کنگره، امروز شاهد تحقق گاهاً تا دو برابری برنامه‌های تعریف شده و پیش بینی شده برای کنگره در استان یزد هستیم، اظهار امیدواری کرد این گفتمان را در دیگر عرصه‌های کشور، اعم از سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و دیگر بخش ها شاهد باشیم.

در پایان این نشست جمال الدین عزیزی شهردار یزد با اهدا لوح تقدیر به سردار رضا پورشمسی فرمانده سپاه الغدیر استان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار، از زحمات و تلاش های وی قدردانی نمود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات