حل اختلاف‌های 13ساله بین مشهد و طرقبه-شاندیز در  ...

حل اختلاف‌های 13ساله بین مشهد و طرقبه-شاندیز در ...

حل اختلاف‌های 13ساله بین مشهد و طرقبه-شاندیز در دستورکار مدیران استانی و شهری قرار گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدهادی مهدی‌نیا در مراسم افتتاح زیرگذر شهید برونسی که با حضور رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر و شهردار و مدیران شهری برگزار شد، در نقشه پروژه‌های عمرانی شهر مشهد، سبد جامعی از پروژه‌های متنوع در نقاط مختلف را شاهد هستیم، اظهارکرد: این پراکنش و گستردگی، در بخش‌های مختلف شهر نشان‌دهنده عزم راسخ مدیریت شهری در جهت تحقق وعده‌هایی است که به شهروندان دادیم.

وی با بیان اینکه راهبرد شورای پنجم، اتمام پروژه‌های کلنگ‌زنی شده در همین دوره از مدیریت شهری است، گفت: از بدنه مدیریت شهری مشهد، شهردار و معاونت‌های مختلف که با تلاش شبانه‌روزی برای بهره‌برداری به موقع از پروژه‌ها در تکاپو هستند، کمال تقدیر و تشکر را دارم.

مهدی‌نیا درخصوص زیرگذر شهید برونسی، افزود: این پروژه بخشی از پازل ارتباط شهرستان طرقبه-شاندیز با مشهدمقدس است؛ تقاطع 4سطحی آزادگان، اصلاح هندسی پل پرتوی و همین دوربرگردان مجموعه‌ای از اقدامات عمرانی و فیزیکی است که موجب تسهیل این ارتباط می‌شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد با بیان اینکه شرایط شهرنشینی امروز که زندگی اپارتمان نشینی را تحمیل می کند و حس نوستالژی مردم از از گذشته سبب می‌شود که شهروندان مشهدی برای گذران اوقات فراغت به ییلاقات طرقبه و شاندیز مراجعه کنند، تصریح کرد: برخی بر این باورند که نباید شرایط را به نحوی تسهیل کنیم و شرایطی فراهم آوریم تا شهروندان مشهدی برای گذران اوقات فراقت به طرقبه و شاندیز مراجعه نکنند؛ چنین جمله‌ای اشتباه بوده و مغایر با توسعه پایدار است.

مهدی‌نیا گفت: توسعه پایدار از دو واژه «توسعه» و «پایدار» تشکیل شده و نادیده گرفتن توسعه در کنار پایداری، کج‌فهمی است؛ البته بهره‌گیری از پتانسیل‌های محیطی شهرستان طرقبه‌-شاندیز باید به مقداری صورت گیرد که امکان جایگزینی آنها هم برای طبیعت فراهم باشد ولی نادیده گرفتن نیازهای اجتماعی مردم برای استفاده از طبیعت نیز با سخت کردن نحوه استفاده عموم از این امکانات، اقدام شایسته‌ای نیست.

وی با بیان اینکه در کنار حل مسائل این پازل ارتباطی بین شهرستان طرقبه شاندیز با مشهد که با درایت شهردار درحال انجام است، شهرداری طرقبه نیز کارهای خوبی برای بلوار امام‌رضا(ع) انجام داده، تصریح کرد: بخش کالبدی ، سخت افزاری و پروژه‌ای این پازل درحال تکمیل است ولی بخش نرم‌افزاری باقی می‌ماند.

مهدی‌نیا در ادامه از استانداری و شوراهای شهرستان طرقبه-شاندیز و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا بخش نرم‌افزاری که محدوده اختلافی است را بعد از 13 سال حل‌وفصل کنند و این استخوان لای زخم محدوده اختلافی را التیام ببخشند؛ معضلی که هرروز به پتانسیل‌های زمین و استعدادهای واقع در فاصله بین دو شهرستان طرقبه-شاندیز و مشهد لطمه می‌زند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد از شهردار مشهد نیز خواست تا این موضوع را به جدیت پیگیری کند و از تلاش‌های وی در بحث دنبال کردن پروژه‌ها و همکاری‌ بین دو شهرستان برای تکمیل پروژه‌های مشترک تقدیر و تشکر نمود.

مهدی‌نیا با بیان مشکلات این حوزه سبب شده تا ظرفیت‌های زمین در محدوده طرقبه شاندیز از بین برود، گفت: اگر عکس های ماهواره ای طی 13 سال گذشته این پهنه را مشاهده کنیم، زمین های چندهکتاری مناسفانه به قطعات 500 و 200 متر تفکیک شده که ظرفیت توسعه را در آینده به شدت تهدید می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: از مسئولین استانی و همکارانم در شهرستان طرقبه-شاندیز می‌خواهیم مه همدلانه نسبت به حل این موضوع اهتمام بیشتری ورزند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات