گزارش خبری جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت

گزارش خبری جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت

گزارش خبری جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت
.
در صد و پنجاه و یکمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت مطرح شد:
زاهد: در طراحی المان هایی با رویکرد فرهنگی و اجتماعی حتما از افراد متخصص، خوش ذوق  بویژه جوانان با استعداد در عرصه ایده پردازی و طراحی استفاده شود.
عاقل منش: مدیران ستاد کرونا  جهت سلامتی مردم با مدیریت سفرها به  استان گیلان از بروز مشکلات آتی برای  مردم شهر و استانمان جلوگیری کنند .

صد و پنجاه و یکمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت روز دوشنبه مورخ 25/12/99 راس ساعت 16:30 کار خود را با پرداختن به دستور بررسی ارائه گزارش برنامه های تحویل سال نو و ایام نوروز و روز طبیعت آغاز کرد.
فرهام زاهد رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت در آغاز جلسه ضمن  تقدیر از فعالیت های پرسنل و مدیران امور فرهنگی و نیز  سیما و منظر شهرداری رشت از  آنان  خواست تا نسبت به طرح تمام فعالیت های مرتبط در کمیسیون فرهنگی پرداخته ، تا بتوان با نظرات نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر و مشاورین تخصصی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی نسبت به انجام طرح هایی با کارایی گسترده تر و کارشناسی دقیقتر اقدام نمود تا شاهد رشد کیفی و کمی امور  فرهنگی و اجتماعی در محلات رشت بویژه محلات کم برخوردار باشیم.
زاهد در ادامه با انتقاد از نصب المان هایی بدون در نظر گرفتن ساختارهای فرهنگ شهر رشت و انجام کار کارشناسی تخصصی در دوره های قبلی مدیریتی خواستار بهره گیری از جوانان خوش ذوق و با استعداد طراحی و ایده پردازی در خصوص المان ها با رویکرد فرهنگی و اجتماعی در شهر شد.

عاقل منش دیگر عضو کمیسیون فرهنگی حاضر در جلسه در ابتدای سخنانش با تبریک حلول ماه شعبان و با آرزوی پایان ویروس منحوس کرونا در سال پیش رو  با بیان اینکه این نشست آخرین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در سال جاری می باشد از مدیران استانی و شهرستانی ستاد کرونا خواست تا جهت رفاه حال و سلامتی مردم با مدیریت سفرها و ورودی و خروجی استان گیلان از بروز مشکلات آتی بویژه در ایام نوروز برای مردم شهر و استانمان جلوگیری کند.

محمدی رییس سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری  در ادامه جلسه بیان داشت:
ویروس کرونا در سال جاری تمامی برنامه ها را تحت الشعاع خود قرار داد  و ما نیز در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی به سوی تولید محتوا در فضای مجازی رفتیم که البته مورد استقبال رشتوندان محترم نیز  قرار گرفت.
رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری رشت در ادامه با تبیین برنامه های ایام نوروز اظهار داشت:
مسابقات متعدد مجازی با محتوای سبزه آرایی، تخم مرغ رنگی و... با اهدای جوایز ، تهیه برنامه نوروز دخان در 15 قسمت 5 دقیقه ای با برنامه های متنوع، رشت گردی، تهیه برنامه شاغلین در ساعات و ایام تحویل سال و تعطیلات، برنامه انیمیشن بهارانه، نورافشانی روز نیمه شعبان و روز جمهوری اسلامی را از جمله مهمترین برنامه های سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی دانست.

قانع رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری در ادامه جلسه کمیسیون بیان داشت:
طرح استقبال از بهار 1400 در حال انجام بوده و با حضور کمیته داوری متشکل از داوران متخصص و خبره با توجه به فراخوان و دریافت آثاردر موضوعات مختلف شاهد رقابت رشتوندان و نیز مهمانان گرامی  خوش ذوق خواهیم بود .

رییس سازمان سیما و منظر شهری در ادامه اظهاراتش خبر از نصب تعداد 80 المان نوروزی در سطح شهر و به مناسبت نوروز داد. و افزود با توجه به میلاد امام حسین(ع) در ایام پیش رو فضای تبلیغاتی شهر را به همین منظور با حداکثر توان به کار خواهیم گرفت تا مورد رضایت همشهریان ارجمندمان قرار گیرد.

در ادامه جلسه لایحه کمک مالی به موسسه خانه مطبوعات و رسانه گیلان بررسی و به اتفاق آراء مورد موافقت اعضاء محترم شورای شهر حاضر در صد و پنجاه و یکمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت قرا گرفت.

لازم بذکر است در پایان جلسه از دو تن پیشکسوتان عرصه ورزش استاد ایرج سلحشور داور بین المللی کشتی و استاد علیرضا هوشنگی پیشکسوت عرصه فوتبال کشور و استان گیلان تجلیل بعمل آمد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات