شهردار یزد: برگزاری مسابقه...

شهردار یزد: برگزاری مسابقه...

شهردار یزد با اشاره به برگزاری برنامه مسابقه بزرگ‌آشپزی "خش خورانه" که به مناسبت نوروز از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تولید شده و از صدا و سیمای یزد در حال پخش است، گفت: بسیاری از مشکلات ناشی از فرهنگ نادرست غذایی است که با آموزش در جشنواره های غذایی می توان به اصلاح آن کمک کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد - جمال الدین عزیزی با بیان اینکه مسابقه "خش خورانه" علاوه بر ایجاد فضای مفرح و شاد، فرهنگ غذایی صحیح را نیز آموزش می دهد، اظهار کرد: بخشی از مشکلات جسمی، روحی و ... در جامعه ممکن است مرتبط با فرهنگ نادرست غذایی باشد.

شهردار شهر میراث جهانی یزد معضلات فرهنگی را فارغ از مسائل اقتصادی امروز جامعه از عوامل تاثیر گذار در فرهنگ نادرست غذایی دانست و افزود: از طرفی نیاز های امروز شهر نیز متفاوت شده و وظایف شهرداری ها نیز امروزه فراتر از خدمات و عمران است، از این رو برگزاری جشن ها و جشنواره ها با رویکرد فرهنگ سازی از جمله وظایفی است که شهرداری ها باید به آن بیشتر توجه کنند.

وی با اشاره به برگزاری موفق همایش غذای سالم در سال گذشته، گفت: غذاهای سنتی هر منطقه متناسب با اقلیم همان منطقه طبخ می شده که امروزه جای خود را به غذاهای ناسالم داده و به فراموشی سپرده شده است، در واقع این جشنواره ها قصد دارند مردم را به سمت غذاهای سالم و سنتی منطقه سوق دهند.

عزیزی به جزئیات برگزاری مسابقه "خش خورانه" اشاره و تصریح کرد: در بطن این برنامه ها مسئولان و مقامات شهر نیز حضور پیدا می کنند که این اقدام باور پذیری و اعتماد مردم را به اینگونه برنامه ها بیشتر می کند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات