تشدید پایش های محیط زیست از واحدهای صنعتی در ایام نوروز

تشدید پایش های محیط زیست از واحدهای صنعتی در ایام نوروز

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، سیدمهدی مصطفوی گفت: بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده پایش های شبانه روزی اکیپ های پایش و نظارت اداره کل در طول ایام نوروز در سطج استان با جدیت تداوم خواهد داشت.

وی هدف اصلی این پایش ها را بررسی وضعیت زیست محیطی صنایع و معادن استان، برخورد با واحدهای متخلف و شناسایی واحدهای آلاینده جدید و در نهایت کمک به کاهش بار آلودگی و افزایش سلامت عمومی جامعه بیان کرد.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ضمن درخواست همکاری ازکلیه واحدهای صنعتی ومراکز تولیدی،معدنی، خدماتی و درمانی تاکید کرد: رعایت ضوابط محیط زیستی یکی از شروط اصلی و لازم تداوم فعالیتهای آنها بوده ولازم است در این راستا اهتمام بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به  اجرای دستورالعمل خوداظهاری در پایش صنایع و نظارت بر صنایع آلاینده استان و با توجه به اینکه همه واحد‌های صنعتی، بیمارستانی و خدماتی فعال موظف به ارائه عملکرد خود در قالب طرح خود اظهاری در پایش به صورت دوره‌ای هستند، افزود : در طی سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۴۳۸ مورد نتایج خوداظهاری در سامانه جامع پایش محیط زیست انسانی توسط آزمایشگاههای معتمد سازمان حفاظت محیط زیست به ثبت رسیده و نتایج توسط کارشناسان آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان مورد بررسی و صحت سنجی قرار گرفته است .

مصطفوی در پایان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ نیز امیدواریم توجه به محیط زیست در اولویت واحدهای تولیدی قرار گیرد تا شاهد فراهم شدن بستر مناسب برای تامین سلامتی مردم باشیم.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات