شهرداری ساری برای تکمیل پارک موزه دفاع مقدس پای‌کار است/ساخت سردرب ورودی پارک موزه با معماری بومی

شهرداری ساری برای تکمیل پارک موزه دفاع مقدس پای‌کار است/ساخت سردرب ورودی پارک موزه با معماری بومی

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری، حمیدرضا مرادی سرپرست شهرداری ساری بعدازظهر امروز یکشنبه به مناسبت تبریک ایام نوروز 1400 با سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران دیدار کرد.

سرپرست شهرداری ساری در این دیدار با تأکید بر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا گفت: دفاع مقدس یکی از بخش‌های مهم تاریخ است که علاوه بر بُعد فرهنگی و ارزشی در ابعاد دیگر نیز تأثیرگذار است.

وی به احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران در مرکز استان اشاره کرد و احداث این پارک موزه را اقدامی ارزشمند در شهر ساری برشمرد که نشان‌دهنده اهمیت موضوع دفاع مقدس و انتقال ارزش‌های آن به نسل آینده است.

حمیدرضا مرادی بابیان اینکه شهرداری ساری برای احداث و تکمیل این پروژه فرهنگی پای‌کار است، گفت: مشارکت در ساخت این مرکز فرهنگی یکی از برنامه های شهرداری مرکز استان است.

سرپرست شهرداری ساری از ساخت سردرب ورودی این پارک موزه توسط شهرداری خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه، همزمان با کلنگ زنی چند پارک، هفته آینده در ساری آغاز می شود.

وی با بیان اینکه تملک زمین های باقی مانده از این مرکز فرهنگی در دستور کار شهرداری قرار خواهد گرفت افزود: بخشی از زمین های مورد نظر به زودی تملک خواهد شد.

عبدالله ملکی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نیز ضمن قدردانی از همکاری شهرداری ساری برای ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گفت: این مکان یادآور رشادت‌ها و دلاور مردی‌های رزمندگان مازندرانی در هشت سال دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه مرکز فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس نماد رشادت های رزمندگان مازندرانی است از شهرداری ساری خواست تا طراحی پروژه سردرب اصلی این مرکز فرهنگی  و موزه دفاع مقدس را مطابق با معماری بومی و محلی برعهده گرفته و اجرا کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه این مرکز فرهنگی بزرگترین پارک موزه دفاع مقدس در شمال کشور و مرکز مازندران است بر تسریع روند عملیات اجرایی احداث این مکان فرهنگی و گردشگردی تاکید کرد.

ملکی گفت: این باغ‌ موزه متشکل از هشت عرصه و بر گرفته از هشت سال دفاع مقدس است و مراحل عملیات والفجر 8 و فتح فاو را روایت می‌کند و همچنین موزه های تاریخ تبرستان، موزه تاریخ مردم مازندران از ابتدای انقلاب تا پایان هشت سال دفاع مقدس، اعزام مردم مازندران به جنگ در خط اروند، فتح فاو ،معرفی عملیات والفجر هشت، نقش مازندران در جنگ و تاریخ پایداری مازندران در این مرکز فرهنگی تعریف شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات