پیش‌بینی تحقق تامین منابع 52 هزار میلیارد تومانی  ...

پیش‌بینی تحقق تامین منابع 52 هزار میلیارد تومانی ...

پیش‌بینی تحقق تامین منابع 52 هزار میلیارد تومانی تا پایان شورای پنجم

به گزارش پایگاه اطلا‌ع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، محمدحسین ودیعی در این باره گفت: از ابتدای کار شورای پنجم دو راهبرد مشخص در کمیسیون اقتصادی شورا پیگیری شده است. اول بهره‌برداری و مولدسازی منابع اقتصادی شهرداری از جمله، املاک مستقلات، تاسیسات و تجهیزات، ماشین‌آلات و منابع نقدی بود با این هدف که بتوان با استفاده از آنها منابع درآمدی پایدار برای مدیریت شهری ایجاد کرده تا منابع مورد نیاز برای هزینه‌های جاری شهر تامین شود.

وی افزود: در این راستا شناسایی و مستند کردن مالکیت اراضی و ساختمان‌ها و اموال راکد برای تولید نقدینگی و تهاتر آنها برای پروژه‌های بزرگ سرمایه‌ای شهر در دستور کار قرار گرفت و از مجموع ۵۲ هزار میلیارد تومان تامین مالی که تا پایان دوره کاری شورای پنجم محقق می‌شود؛ حدود۶۰ درصد آن در حوزه اقتصادی و در قالب انتشار انواع اوراق تامین مالی و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای برای اجرای پروژه‌های جدید از جمله توسعه و تکمیل خطوط 2، 3 و۴ قطارشهری و همچنین ۷۰ پروژه شاخص عمرانی شهر شامل تقاطع‌های غیرهمسطح، بزرگراه‌ها، گذرگاه‌ها، پارک‌ها و پردیس تئاتر شهر بوده است.

وی ادامه داد: راهبرد دوم نیز کمک به سرمایه‌گذاران پروژهای سرمایه‌ای شهر و تسهیل امور سرمایه‌گذاری در حوزه‌هایی بود که با مدیریت شهری مرتبط است. در حوزه صنعت ساختمان چندین مصوبه در خصوص پروژه‌های بزرگ مقیاس و پروژه‌های سرمایه‌گذاری داشتیم، از جمله مصوبه ارائه بسته‌های مختلف مشوق سرمایه‌گذاری که کمک بسزایی برای رونق سرمایه‌گذاری در این صنعت است همچنین تسهیل و رفع مشکلات حدود ۳۰ پروژه مشارکتی بزرگ که سال‌ها متوقف شده بود از این جمله است.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شورای شهر مشهد اضافه کرد: تامین مالی پروژه‌های بزرگ شهری با استفاده از روش‌های نوین تامین مالی، اوراق صکوک، مرابحه و اوراق سلف در این دوره برای پروژه‌های بزرگ حمل و نقلی شامل خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی، همچنین بهسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده شهری یک نوآوری اقتصادی بزرگ بوده که در تاریخ مدیریت شهری مشهد بی‌سابقه است.

کلید واژه ها: شورای شهر - مشهد - ودیعی -
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات