میزبانی از ۷۰ هزار زائر در ایستگاههای استقبال از زائر
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شهرداری مشهد، نرگس شالچیان بابیان این مطلب، اظهار کرد: طبق سنوات گذشته و همزمان با ایام نوروز معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد در کنار سایر دستگاههای اجرایی مدیریت شهری تلاش کرد تا به شایستگی از زائران حضرت رضا (ع) استقبال کند.
وی افزود: امسال در تمام مبادی ورودی اصلی شهر ازجمله فرودگاه، راهآهن، پایانه مسافربری امام رضا(ع)، محور نیشابور و محور قوچان ایستگاههای استقبال از زائر راهاندازی شد و ۲۶۳ برنامه فرهنگی در این مراکز برگزار شد.
معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد تاکید کرد: ایستگاههای استقبال از زائر در ایام نوروز پذیرای ۷۰ هزار و ۳۵۱ نفر از زائران و مسافران بود. در این ایستگاهها ۴۳ هزار و ۵۷۴ مورد غربالگری و تست سلامت انجام شد و ۱۳ هزار و ۱۱۵ پک بهداشتی شامل ماسک، محلول ضدعفونی دست و دستکش توزیع شد.
شالچیان ادامه داد: همچنین ۲۱ مرکز راهنمای زائر و اطلاعات سفر پس از رنگ آمیزی، تجهیز و بهسازی به ۱۸ هزار و ۹۸۰ نفر پاسخگویی داشته است و تعداد ۱۱ هزار و ۸۶۹ محصول اطلاعرسانی خانواده و بروشور در پایگاههای راهنمای زائر توزیعشده است.
وی عنوان کرد: مرکز تلفن سه زبانه اطلاعات گردشگری و زیارت مشهد (به شماره ۳۱۳۵-۰۵۱) به ۵ هزار و ۱۹۷ تماس پاسخ داد. همچنین نوروز امسال ۱۵ هزار نفر از خانه تاریخی داروغه و ۵۰ هزار نفر از کوچه و محور دسترسی این خانه بازدید کردند.
معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به بهبود خدمترسانی هرچه بیشتر و استفاده از تمام ظرفیتهای موجود، خاطرنشان کرد: در راستای توسعه خدمات میزبانی و معرفی اماکن موردنیاز زائران و گردشگران، در گام نخست تعداد ۱۰۰ تابلوی اطلاعرسانی و راهنمای مسیر تولید و در سطح شهر مشهد نصب شد.
گفتنی است که کارآموزان طرح بلد محلی منطقه توس پس از گذراندن سرفصلهای رسمی سازمان میراث فرهنگی، بهصورت افتخاری در این منطقه فعالیت کردند.
نظرات