شیوع کرونا موجب افزایش تعداد خانواده‌های تحت پوشش  ...

شیوع کرونا موجب افزایش تعداد خانواده‌های تحت پوشش ...

شیوع کرونا موجب افزایش تعداد خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد شده است/ ساخت مسکن‌ ارزان‎‌قیمت باید با جدیت دنبال شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر و همچنین معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد به همراه مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) از برخی کارگاه‌های مددجویان کمیته امداد، منازل زنان سرپرست خانوار و ایتام و همچنین اردوگاه ثامن‌الائمه بازدید کردند.

وی در حاشیه این بازدیدها با اشاره به گزارشی که درخصوص خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و ایتام ارائه شد، گفت: بسیار خرسندیم که در حوزه اشتغالزایی و راه‌اندازی کارگاه‌ ها حمایت‌های خوبی با اعطای تسهیلات به مددجویان تحت پوشش انجام شده است.این حمایت ها باید مستمر و با نظارت بیشتری انجام شود.

وی افزود: از سوی دیگر، حمایت‌های ارزنده‌ای هم از زنان سرپرست خانوار و کودکان یتیم شکل گرفته و وضعیت آنها به صورت مستمر رصد می‌شود به نحوی که پس از تحصیل، مقدمات اشتغال آنها فراهم می آید.

گندمی با بیان اینکه در این بازدید گزارش جامعی از وضعیت خانواده‌های تحت پوشش و ایتام توسط مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) ارائه شد، تصریح کرد: مهمترین نکته برای این عزیزان، بویژه زنان سرپرست خانوار، بحث تامین مسکن است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد افزود: خوشبختانه با اهتمام شورای پنجم، سال گذشته اقدامات خوبی برای ساخت مسکن ارزان‌قیمت ویژه مددجویان کمیته امداد امام‌خمینی(ره) انجام شد؛ راهکارهایی برای تسریع و تسهیل شرایط نیز در این بازدید مطرح شد که شهرداری مشهد باید آن را بررسی کارشناسی نماید و برای جمع‌بندی به شورای شهر ارائه دهد.

گندمی از افزایش تعداد خانواده‌‎های تحت پوشش کمیته امداد پس از شیوع ویروس کرونا خبرداد و گفت: همین افزایش تعداد سبب شده تا نیاز به همکاری و کمک بیشتری احساس شود.باید ساختار یکپارچه و منظم و دقیقی برای این شرایط در کشور وجود داشته باشد.

وی همچنین افزود: شهرداری مشهد براساس مصوبه شورای شهر، سال گذشته بیش از 87 هزار بسته کمک معیشتی نیز بین اقشار نیازمند و مستمند توزیع کرد.

گندمی اظهارکرد: بازدید امروز نشان داد که حمایت‌ از اقشار ضعیف و خانواده‌های تحت پوشش باید ادامه‌دار و مستمر باشد و کمک‌ها منظم‌تر و با سازماندهی بیشتر انجام شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات