شورای پنجم براساس تامین منابع مالی، پروژه‌ عمرانی  ...

شورای پنجم براساس تامین منابع مالی، پروژه‌ عمرانی ...

شورای پنجم براساس تامین منابع مالی، پروژه‌ عمرانی تعریف کرده است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، بتول گندمی در حاشیه مراسم افتتاح فاز اول تقاطع غیرهمسطح آزادگان با بیان اینکه این تقاطع یکی از تقاطع‌های کلیدی شهر مشهد است، اظهارکرد: در زمان نهایی شدن مطالعات و تصمیم اجرای پروژه، تقاطع 4سطحی آزادگان طرح شد که این پروژه‌ای موثر در کاهش بار ترافیکی محورهای اساسی مشهد شناخته شد.

وی در ادامه گفت: اجرای این پروژه دغدغه‌های خاص خود را داشت و از همه مهمتر اینکه بدون ترک تشریفات و از طریق برگزاری مناقصه با حضور شرکت‌های قوی پیمانکاری کشور اجرایی شد.

گندمی با بیان اینکه سرعت اجرای کار از روز نخست پروژه مدنظر شهرداری بود، افزود: پیوسته تاکید داشتیم که کیفیت پروژه فدایتسریع در پروژه نشود؛ این پروژه در زمان پیش‌بینی شده به پایان خواهد رسید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: سطح چهارم که مسیر منتهی به محور چناران است، بحث‌های معارضات و تملکی داشت که نیازمند ورود حوزه املاک شهرداری بوده است؛ متاسفانه در این بخش سرعت لازم را شاهد نبودیم ولی این سطح نیز تا پایان شورای پنجم به بهره‌برداری خواهد رسید.

گندمی تقاطع 4سطحی آزادگان را یکی از پروژه‌های قوی حوزه عمرانی دانست که با نظارت و کنترل و حمایت شورای شهر به سرانجام رسیده است و افزود: اگر روال دوره‌های گذشته را در حوزه فعالیت‌های عمرانی شاهد بودیم، اتمام و بهره‌‎برداری از این پروژه می‌توانست سال‌‎ها به طول بیانجامد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های شورای پنجم، سرعت فعالیت‌های عمرانی است، گفت: شهر مشهد از ظرفیت‌های مهندسی، مشاوره و ... برخوردار است و باید اجرای پروژه‌ها با این ظرفیت و توان فنی مهندسی سنخیت داشته باشد؛ از سوی دیگر، تغییر و تحولات مدیریتی در سازمان عمران نیز این مجموعه را از کندی خارج کرد و لذا سرعت پایین در اجرای پروژه‌ها قابل قبول نیست.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: سرعت پیشرفت پروژه‌های عمرانی همچنان میتواند بیشتر شود و در عین توجه به کیفیت ساخت پروژه‌ها، موجب تسریع در ساخت آنها شود؛ ضمن کاهش بار مالی، می‌توان بدون دغدغه، با حفظ ایمنی، خدمات مطلوبی به شهروندان ارائه نمود.

گندمی نصب تابلو روزشمار برای بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی را اقدام مناسبی دانست که در این دوره محقق شده است و افزود: این تابلوها را برای خطوط مترو و ایستگاه‌ها و ... نیز باید نصب کرد.

وی در ادامه گفت: همه این پروژه‌ها در سایه تامین منابع مالی صورت گرفته و اگر منابع مالی وجود نداشته باشد، اجرای پروژ‌ه‌ها نیز امکان‌پذیر نبود.

گندمی تاکید کرد: نظر شورای شهر همواره این بوده که باید برای توسعه شهر تمام توان فنی و اجرایی را در سطح شهر به خدمت گرفت و همچنین حمایت لازم را از شهرداری به خدمت گرفت و همچنین حمایت لازم را از شهرداری داشته تا پروژه‎‌ها خوب پیش بروند.

وی با بیان اینکه شورای پنجم دغدغه تامین منابع مالی را برطرف کرده است، گفت: تفاوت ما با شوراهای پیشین در تامین منابع مالی است؛ ما ابتدا منابع را تامین می‌کردیم و براساس آنها پروژه‌ها را تعریف کردیم که اتفاق بزرگ و مثبتی است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات