3 هزار و 36 پروژه توزيع برق در منطقه یک کشور به بهره‌برداري رسید

3 هزار و 36 پروژه توزيع برق در منطقه یک کشور به بهره‌برداري رسید

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمد اله داد" افزود: امروز پروژه‌های توزيع برق منطقه یک در شرکت‌های توزیع برق استان‌های مرکزی، اصفهان، قم، تهران، قزوین، البرز و چهارمحال و بختیاری و شهرستان‌های تهران بزرگ، مشهد و اصفهان در قالب 3 هزار و 36 پروژه از محل منابع داخلی، استانی، ملی، عوارض و اهدایی با اعتباری بالغ بر 897 ميليارد تومان به بهره‌برداری رسید.
وی گفت: واگذاری 255 هزار انشعاب برق به مشترکان، توسعه 930 کیلومتر خطوط 11،20 و 23 کیلوولت و 510 کیلومتر شبکه فشار ضعیف، افزایش بیش از 4 هزار و 100 دستگاه ترانسفورماتور توزیع با ظرفیت 1600 مگاولت آمپر، برق‌دار کردن 23 روستا و تبدیل 2 هزار و 550 کیلومتر سیم مسی به کابل خودنگهدار از پروژه‌های 10 شرکت توزیع برق کشور در قالب منطقه یک در نخستين پويش #هرهفته_الف_ب_ايران در سال 1400 به بهره‌برداری رسید.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اظهار کرد: عمده پروژه‌های افتتاحی کشور در نخستين هفته پويش سال 1400 در استان مرکزی در قالب 2 هزار و 318 پروژه با اعتباری بالغ بر 105 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
وی گفت: خرید منطقه‌ای کابل خودنگهدار با کارگزاری استان مرکزی با هدف  افزایش ایمنی، پایداری شبکه، کاهش تلفات، بهبود مبلمان شهری و حفظ محیط زیست صورت گرفته است.
اله داد افزود: خرید ۱۲۳ هزار دستگاه کنتور دیحیتالی توسط توزیع برق شهرستان اصفهان باعث ایجاد بازار رقابتی در بین تولید کنندگان و شکسته شدن قیمت ۲۵ درصدی کنتورها در سال گذشته و افزایش و جهش تولید بین تولید کنندگان شد.
وی به چالش و تهدید جدی استخراج غیرمجاز رمز ارزها با استفاده از تعرفه‌ یارانه‌ای برق اشاره کرد و افزود: با استفاده از کنتورهای هوشمند و داده کاوی رفتار و رصد بار مصرفی ۱۱۰۰ مزرعه غیرمجاز ارز دیجیتال شناسایی و موجب شد از محل اصلاح تعرفه بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال به خزانه دولت واریز شود.
وی خاطرنشان کرد: برخورد ریشه‌ای و هماهنگی بین دستگاهی وزارت ارتباطات، صمت و دستگاه‌های اجرایی ذیربط راهکار حل این مشکل است.
"مهدی زندیه وکیلی" معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی هم در حاشیه این جلسه با بیان اینکه استان مرکزی پایتخت صنعتی کشور و برق زیربنای تولید و صنایع دیگر در کشور است، افزود: توزیع برق استان با تعامل و همکاری با سایر دستگاه‌های اجرایی نقش موفقی در اجرای پروژه‌های استانی داشته است.
وی بیان کرد: صنعت برق و سایر صنایع زیربنایی دیگر باید در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها با همکاری سایر صنایع موجبات رشد تولید را مهیا و باعث رونق و شکوفایی اقتصادی شود.
گفتنی است، در پایان مراسم نخستین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران استان مرکزی در ارزیابی شاخص‌های کلیدی شرکت‌های توزیع در سال ۹۹ موفق به دریافت لوح تقدیر و تندیس در حوزه‌ طرح‌های هما، سمن، چاوش و اصلاح ولتاژ شبکه، کاهش تلفات و تدوین برنامه‌های ۰۹۹ شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات