طرح پاکسازی جاده های استان آذربایجان شرقی اجرایی می شود

طرح پاکسازی جاده های استان آذربایجان شرقی اجرایی می شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، رضا فدایی معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با مسئولین دستگاههای ذیربط طرح جاده های پاک در استان اجرا خواهد شد.

فدایی گفت: این زباله ها که توسط عده معدودی از رانندگان ، مسافرین و گردشگران در طبیعت کنار محورها و داخل دهانه پلها رها می گردند که علاوه بر از بین بردن محیط زیست، منظره ناخوش آیندی را در محورهای مواصلاتی ایجاد می کند.

وی افزود: تخلیه نخاله ساختمانی در حریم و طول جاده‌ها منع قانونی دارد و با متخلفین باید برابر قوانین برخورد می شود.

فدایی گفت: بر اساس ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها، مدیریت و نظارت اجرایی بر پسماندهای شهری و ساماندهی نخاله‌های ساختمانی بر عهده شهرداری است.

وی گفت: بر اساس ماده  ۱۰ قانون مدیریت پسماند بخشداری‌ها باید بر اساس شیوه نامه‌های ارسالی از طرف و‌زارت کشور نسبت به جمع‌آو‌ری، حمل و دفع پسماندهای عادی بین‌راهی از قبیل پسماندهای رستوران‌ها، پمپ ‌بنزین‌ها و سایر تاسیسات اطراف راه‌ها و حریم راه‌ها اقدام و راهداری‌ها باید در مدیریت پسماندهای حریم جاده‌ها و اماکن بین‌راهی با بخشداری‌ها همکاری کنند.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان امیدواری کرد: همه افراد به حقوق شهروندی در حوزه محیط زیست توجه کرده و از هر گونه اقدامی که سبب تخریب و یا آلودگی محیط زیست می شود خودداری کنند.



لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات