برنامه‌ریزی و مدیریت مصرف بهترین راهکار عبور از شرایط کم آبی

برنامه‌ریزی و مدیریت مصرف بهترین راهکار عبور از شرایط کم آبی

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "سیدهادی حسینی بیدار" در کمیته مدیریت بحران که با حضور جمعی از اعضای این کمیته برگزار شد، ضمن اشاره به کاهش بارندگی‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته و بلندمدت گفت: ما به عنایت خداوند و نزول بارش رحمت امیدواریم و تنها در این شرایط است که ذوب شدن برف‌های ارتفاعات می‌تواند بخشی از مشکلات ما را مرتفع کند.
وی افزود: سه سال گذشته نیز در شرایط بحرانی قرار داشتیم، اما مدیریت منابع و ریزش نزولات جوی در اردیبهشت ماه ما را از این شرایط عبور داد.
حسینی بیدار با بیان اینکه با توجه به کاهش نزولات جوی نمی‌توان از خرداد ماه به بعد روی برخی ذخایر آبی نظیر تصفیه‌خانه عباس‌آباد حساب کرد، اظهار داشت: تنها با برنامه‌ریزی و مدیریت مصرف می‌توان از این شرایط عبور کرد.
وی با اشاره به مصوبات این جلسه گفت: ضروری است همکاران ما با بررسی نواقص شبکه‌های آبرسانی و مهندسی مجدد شبکه‌های مذکور از اتلاف ذخایر موجود جلوگیری کنند.
مدیرعامل آبفای استان همدان با اشاره به دیگر مصوبات این جلسه عنوان کرد: در راستای مدیریت شرایط فعلی، تهیه و نصب فشارشکن در مکان‌های مورد نیاز، انجام عملیات نشت یابی، عدم استفاده آب شرب در فضای سبز، شناسایی انشعاب‌های پرمصرف، تعویض ۴ هزار کنتور معیوب تا پایان اردیبهشت سال جاری، ورود به اقدامات فرهنگی و فرهنگ‌سازی و همچنین جلوگیری از توسعه انشعابات از الزامات است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات