پارک تاریخی ، مذهبی ((مازندران در گذر تاریخ)) طراحی و احداث می شود

پارک تاریخی ، مذهبی ((مازندران در گذر تاریخ)) طراحی و احداث می شود

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری، حماسه هشت سال دفاع مقدس، یکی از سرفصل‌های مهم تاریخ انقلاب اسلامی ایران و یادآور ایثارگری‌ها، رشادت‌های فرزندان برومند و شجاع ایران اسلامی است و هرگز از خاطره‌ها محو نخواهد شد.

مردم ولایتمدار مازندران با پیشینه مذهبی و دینی در هشت سال دفاع مقدس کارنامه بسیار درخشانی را از خود بر جای گذاشتند و فرماندهان، سرداران و رزمندگان آن و بالاتر از همه خیل شهدای عزیز این مرزوبوم در آن خوش درخشیدند و نام رزمندگان همیشه پیروز لشکر 25 کربلا بر تارک تاریخ حماسه دفاع مقدس می‌درخشد.

«مرکز فرهنگی باغ‌موزه دفاع مقدس» بزرگ‌ترین باغ‌موزه در حال احداث شمال کشور در مرکز مازندران است که قرار است خاطرات سال‌های حماسه عشق و ایثار و مجاهدت دلیرمردان خطه سرسبز مازندران را برای احیاء و ترویج فرهنگ دفاع مقدس به نمایش بگذارد.

در نشست مشترک حمیدرضا مرادی سرپرست شهرداری ساری با سردار ملکی مدیرکل حفظ نشر و ارزش‌های دفاع مقدس تفاهم‌نامه همکاری برای ساخت «پارک تاریخی، مذهبی مازندران درگذر تاریخ» مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان به امضا رسید و بر اساس مفاد این تفاهم شهرداری ساری مسئولیت ساخت این پارک را در این مرکز فرهنگی برعهده ‌گرفته است.

بر اساس این تفاهم نامه، شهرداری ساری متعهد شد نسبت به طراحی و تهیه نقشه اجرایی متناسب با طرح تاریخی، مذهبی و تاریخ تشیع و همچنین موضوع انقلاب اسلامی در مازندران با همکاری اداره کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس اقدام نماید.

ساخت و تکمیل ابنیه و تجهیزات مربوط به پارک مازندران در گذر تاریخ مطابق با نقشه تایید شده طرفین و تامین هزینه های طراحی و ساخت پارک مازندران در گذر تاریخ و بهره گیری از ظرفیت ادارات و نهادهای مردمی و خیرین از دیگر تعهدات شهرداری در این تفاهم نامه می باشد.

اداره کل حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مازندران نیز بر اساس این تفاهم نامه متعهد گردید نسبت به ارتباط دهی و هماهنگی با ادارات و سازمان ها و اشخاص مرتبط با پروژه در صورت ضرورت و نیاز به همکاری ، با هماهنگی شهرداری ساری اقدام کند.

ضمناً این اداره کل ، در قراردادن زمین و بستر مناسب جهت احداث پارک تاریخی با شهرداری ساری همکاری و تعامل خواهد کرد.

مساعدت و همکاری در زمینه طراحی و تهیه نقشه اجرایی ساخت پارک مازندران در گذر تاریخ از دیگر تعهدات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نسبت به شهرداری ساری می باشد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات