پیشرفت اقتصادی با حفظ محیط زیست ارتباط مستقیم دارد

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، حسن عباس نژاد مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی منطقه آزاد ارس با اشاره به اهمیت اجرای سیاست‌های کلی محیط‌ زیست در زمینه حفظ محیط‌ زیست، اظهار داشت: جایگاه محیط ‌زیست در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و همچنین سیاست‌های کلی نظام و چشم‌انداز بیست‌ساله کشور تدوین‌ شده است و رهبر معظم انقلاب در همین زمینه و در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی، سیاست‌های کلی محیط‌زیست را ابلاغ کرده‌اند.
وی افزود:در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، سازمان حفاظت محیط‌ زیست متولی اصلی حفاظت و بهسازی محیط ‌زیست مسوول پایش و اجرای دقیق این سیاست‌ها و ارائه گزارش ادواری است.

حسن عباس نژاد افزود: سلامت محیط‌ زیست می‌تواند از طریق توسعه برنامه‌ریزی‌شده و پایدار تضمین شود اما به این شرط که همه در این امر سهیم باشند و تنها محدود به سازمان حفاظت از محیط ‌زیست نشود.

وی افزود: استراتژی ما درقبال صنایع، اصلاحی، ترمیمی و حمایت از هر گونه رونق تولیدی و صنعتی به همراه حفظ محیط زیست بوده و نباید فراموش کنیم توسعه پایدار با حفظ محیط زیست امکان پذیر است.

وی گفت: به منظور تحقق شعار سال " تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" و سیاستگذاری های مقام عالی سازمان حفاظت محیط زیست در سال جدید از طرحهایی که موجب رشد و تحول اقتصادی و اجتماعی گردد حمایت خواهیم کرد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات