اعمال قانون بر ۳۰شکارچی متخلف در نوروز ۱۴۰۰

اعمال قانون بر ۳۰شکارچی متخلف در نوروز ۱۴۰۰



به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، ابوالفضل شعبانی افزود: مامورین یگان درسراسر استان در ایام تعطیلات نوروزی با تشدید پایش ها و کنترل عرصه های طبیعی استان ، به صورت شبانه روزی در مناطق مستقر و به گشت زنی مشغول بودند که موفق به دستگیری ۳۰متخلف شکار و صید شده و  ۹ قبضه اسلحه شکاری که چهار قبضه آن غیر مجاز بود را کشف و ضبط کردند.

وی ضمن اشاره به کشف حدود ۱۰۰ رشته دام صید پرندگانی همچون کبک و ۲۵۰ تیر فشنگ که حدود نیمی از آنها فشنگ جنگی بوده است، در خصوص آسیب های وارده از سوی این متخلفان به طبیعت گفت: این متخلفان تعداد ۷ راس حیوان وحشی شامل ۴ راس قوچ وحشی، دو راس گراز و یک راس بزغاله وحشی،۲۰ قطعه پرنده وحشی را از چرخه طبیعت استان حذف کرده اند.

شعبانی به خروج ۸۰۰ راس دام سبک از مناطق حفاظت شده اشاره کرد و گفت:برای صاحبان دام ها که برای چرای دام، آنها را وارد عرصه های تحت مدیریت محیط زیست کرده بودند،تشکیل پرونده تخلف شده است.

وی همچنین ضمن اشاره به ممانعت از دو مورد تخریب و تصرف اراضی ملی در مناطق گفت: برای متخلفین نوروزی ۱۵پرونده تخلف مجزا تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند.

شعبانی ضمن اشاره به اطفای دومورد آتش سوزی در منطقه پارک ملی تندوره و سایت چشمه گل به وسعت جمعی بیش از یک هکتار ،ادامه داد: ۶پرونده تخلف نیز برای ۱۰متخلف که قبل از اقدام به شکار در مناطق دستگیر و به جرم شروع به شکار متهم شدند، باز شده و درحال رسیدگی است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان به شکارچیان غیر مجاز هشدار داد که از شکار کردن حیوانات جدا خودداری و در این ایام که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرده ،سلامت مردم  را به مخاطره نیندازند و درادامه از شهروندان فهیم استان درخواست کرد که تخلفات شکار و صید را از طریق سامانه ۱۵۴۰ و یا به شماره تلفن فرمانده یگان حفاظت استان ۰۹۱۵۹۰۵۵۹۷۰ اطلاع دهند.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات