دوره آموزشی تخصصی نرم‌افزار GIS برگزار شد

دوره آموزشی تخصصی نرم‌افزار GIS برگزار شد

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری،  اداره ممیزی و نوسازی املاک شهرداری ساری باهدف ارتقای سطح دانش و مهارت کارکنان با استفاده از ظرفیت و توانمندی نیروهای متخصص این اداره، دوره آموزشی تخصصی نرم‌افزار GIS را برگزار کرد.

سامانه اطلاعات جغرافیایی  یا GIS یک سامانه رایانه‌ای برای مدیریت و تجزیه‌وتحلیل اطلاعات مکانی است که قابلیت جمع‌آوری، ذخیره، تجزیه‌وتحلیل و نمایش اطلاعات جغرافیایی را دارد و داده‌ها در یک سامانه‌ی اطلاعات جغرافیایی بر اساس موقعیتشان نشان داده می‌شوند.

با پیشرفت فناوری اطلاعات در دهه‌های اخیر سازوکار سنتی نگهداری اطلاعات املاک نیز جای خود را به سامانه‌های رایانه‌ای اطلاعات مکانی داده‌اند و نرم‌افزار GIS برای تحقق این موضوع طراحی شد.

گستره‌ی خدمات سامانه‌ی اطلاعات جغرافیایی (GIS) در محیط‌های شهری نشان می‌دهد که این سامانه در شهرداری ، نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند که می‌توان به تعیین و ارزیابی اطلاعات مربوط به قطعات ملکی از قبیل عرصه و اعیان، مالک، کاربری و ارزش در اداره ممیزی و نوسازی املاک شهرداری اشاره کرد.

مژگان رمضانپور ، سرپرست اداره ممیزی و‌ نوسازی املاک شهرداری ساری در حاشیه برگزاری این دوره آموزشی بر لزوم تخصص محوری کارکنان تاکید کرد و‌گفت: این دوره های آموزشی جهت ارتقاءسطح دانش کارکنان برگزار می شود و با برنامه ریزی های صورت گرفته انجام این دوره های آموزشی در بازه های زمانی مختلف ادامه خواهد داشت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات