طرح گردشگری سد الیمالات منجر به توسعه و اشتغال‌زایی در مازندران می‌شود

طرح گردشگری سد الیمالات منجر به توسعه و اشتغال‌زایی در مازندران می‌شود

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حسین زادگان" استاندار مازندران در مراسم کلنگ زنی احداث مجتمع گردشگری سد الیمالات اظهار کرد: میلیاردها تومان صرف ساخت این پروژه شده تا زیبایی‌های این منطقه را دوچندان کند و باید نهایت استفاده و بهره‌وری را از هزینه‌های صرف شده برای توسعه این استان برد.
وی افزود: در گذشته این سد تامین کننده آب برای کشاورزان منطقه بوده و در حال حاضر نیز ضمن استفاده در بخش کشاورزی باید از ظرفیت‌های بیشتر آن در حوزه گردشگری، توسعه و اشتغال‌زایی منطقه استفاده کرد.
استاندار مازندران با قدردانی از اقدامات شرکت‌ آب منطقه‌‌ای استان گفت: توسعه استان نیازمند مشارکت همگانی است و امیدواریم با همکاری یکدیگر بتوانیم با توسعه، و ایجاد بستر مناسب، مردم را به این طبیعت زیبا نزدیک کنیم.
در ادامه این مراسم "محمد ابراهیم یخکشی" مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به ظرفیت‌‎ها و پتانسیلی که در سدها، رودخانه‌ها و دیگر تاسیسات آبی  این استان وجود دارد و تا بحال مغفول مانده بود، گفت: تغییر در نگرش باعث ایجاد توسعه می‌شود  و این بار با نگرشی نو توانستیم قدمی مهم برای توسعه گردشگری استان مازندران برداریم .
وی افزود: با توجه مسئولان استانی، اجرای فاز گردشگری در سدها در راستای اقتصاد مقاومتی و علاوه بر آن در رودخانه‌ها، آببندان‌ها و دیگر تاسیسات آبی ذیل پروژه‌های استان قرار گرفت و یکی پس از دیگری در حال اجراست.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: از طرفی دیگر در تفاهم‌نامه‌ای که مابین وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی منعقد شد اقدامات شایسته‌ای به انجام رسید و قرارداد گردشگری سد الیمالات به‌عنوان پنجمین سد در استان طی مراسمی با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو در هفته چهل و سوم از #پویش هرهفته_الف_ب_ایران سال گذشته به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شد که امروز شاهد اجرای عملیات کلنگ زنی آن هستیم.
وی ضمن اشاره به قرارداد 50 میلیارد تومانی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری سد الیمالات توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی تصریح کرد: سد الیمالات دارای زیبایی منحصر به فردی است و این موضوع انتظارات را از سرمایه‌گذار این طرح بالا خواهد برد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات