دستورالعمل نحوه تشکیل و مدیریت کمیته های ساماندهی منظر شهری ابلاغ شد

دستورالعمل نحوه تشکیل و مدیریت کمیته های ساماندهی منظر شهری ابلاغ شد

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از ابلاغ دستورالعمل نحوه تشکیل و مدیریتِ کمیته های ساماندهی سیما و منظر شهری به استانداری ها خبر داد .

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور،  حسین رجب صلاحی ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: امروزه صیانت از ارزش های معماری و شهرسازی اصیل و بومی و جلوگیری از رواج الگوهای غیربومی و مغشوش در نماهای شهری یکی از دغدغه ها و اولویت های مهم نظام تصمیم گیری و سیاست گذاری معماری و شهرسازی کشور محسوب می شود.
وی دامه داد: در همین راستا و به منظور صیانت از هویت بومی، ارزش های معماری و شهرسازی ایرانی-اسلامی و ارتقای کیفیت محیط ها و فضاهای شهری و با هدف تحقق مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران درخصوص ضوابط و مقررات ارتقاء کیفی سیما و منظر شهری مورخ 1387.9.25،‌ دستورالعمل نحوه تشکیل و مدیریتِ کمیته های ساماندهی سیما و منظر شهری توسط معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور برای اجرا به معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری های سراسر کشور ابلاغ شد.
وی افزود: حفظ و تقویت هویت بومی و ملی در نماهای ساختمانی و منظر شهری، کنترل نمای ساختمان های در حال احداث در قالب کمیته های فنی نما قبل از اتمام کامل عملیات ساختمانی، جلوگیری از اغتشاشات بصری و گسترش نماهای ناسازگار با فرهنگ بومی کشور و همچنین مدیریت هماهنگ در حوزه نمای ساختمانی در راستای نظم دهی به منظر شهر و کاهش موازی کاریها و ناهماهنگی های دستگاههای متولی در این زمینه؛ مهمترین اهداف این دستورالعمل محسوب می شوند.

وی اضافه کرد: این دستورالعمل برای اجرا به شهرداری های سراسر کشور ابلاغ می شود و شهرداری ها بر اساس ساختار و اندازه شهر نسبت به تشکیل کمیته های ساماندهی منظر شهری اقدام خواهند نمود.

متن این دستورالعمل در فایل زیر این خبر درج شده است

فایل دستورالعمل

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات