کمبود آب شرب برای سال زراعی جاری در کرمانشاه جدی است

کمبود آب شرب برای سال زراعی جاری در کرمانشاه جدی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «علیرضا کاکاوند» افزود: سفره‌های آب زیر زمینی در معرض خطر نابودی است و این مسئله صرفه‌جویی در مصرف آب را صدچندان ضروری‌تر از قبل می‌کند.
وی با اشاره به ضرورت مدیریت منابع آبی و همچنین ترویج مصرف بهینه آب شرب گفت: در راستای بهینه سازی و تغییر الگوی مصرف باید درست مصرف کردن آب در بخش خانگی، بازیافت و استفاده مجدد از آب مصرفی در بخش صنعت و بالا بردن بازدهی آبیاری در بخش کشاورزی با فوریت زیاد در دستور کار قرار گیرد.

کاکاوند با بیان اینکه روزانه ۳۵۰ هزار و ۴۲۶ متر مکعب آب شرب در شهر کرمانشاه مصرف می‌شود، تاکید کرد: این مقدار آب از ۱۴۳ حلقه چاه آب تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری حفاری ۱۰ حلقه چاه جدید برای شهر کرمانانشاه در دستورکار قرار گرفته است، یادآور شد: اگر امسال شهروندان در بخش مصرف روزانه آب شرب صرفه‌جویی نکنند با کمبود جدی و قطعی آب در طول روز مواجه خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ضمن تاکید بر صرفه‌جویی شهروندان افزود: هر شهروند می‌تواند با آگاهی از میزان تاثیر خود در مدیریت مصرف آب، در حل بحران کم آبی نقش بسزایی داشته باشد.

کاکاوند از جمله راهکارهای مناسب در مصرف صحیح آب شرب خانگی را کنترل لوله‌ها، اتصالات و شیرهای آب به طور مرتب جهت جلوگیری از هرگونه هدر رفت آب، کاهش زمان استحمام و استفاده از سردوش کم مصرف، جلوگیری از باز نگه داشتن شیر آب در زمان استحمام، اصلاح صورت و مسواک زدن، استفاده از ظرفیت کامل ماشین ظرف شویی و لباسشویی، جلوگیری از مصارف غیر ضروری همچون شستن حیاط، ماشین، کوچه و معابر، عدم آبیاری فضای سبز با آب شرب، عدم استفاده از آب جهت یخ زدایی گوشت و مواد غذایی منجمد، نگهداری آب در یخچال جهت جلوگیری از باز گذاشتن طولانی مدت شیر آب اعلام کرد.

وی همچنین از شهروندان خواست در راستای کاهش تنش آبی و جلوگیری از بحران آبی در استان، هرگونه اتلاف آب، شکستگی لوله و هدر رفت آن در هر نقطه از شهر و روستا را با شماره ۱۲۲ (سامانه حوادث و اتفاقات شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه) اطلاع‌رسانی کنند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است. این استان ۵۴۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات