جامعیت و مشمولیت مشوق‌های بازآفرینی بیشتر شد

جامعیت و مشمولیت مشوق‌های بازآفرینی بیشتر شد

جامعیت و مشمولیت مشوق‌های بازآفرینی بیشتر شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، رمضانعلی فیضی در گفتگویی با اشاره به مصوبه اخیر شورای شهر در باب اصلاح یکی از تبصره‌های بسته تشویقی بازآفرینی محلات هدف بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، اظهارکرد: همانطور که عموم شهروندان مشهدی مطلع هستند، شورای پنجم با تصویب بسته مشوق‌های بازآفرینی، شرایط بسیار خوبی برای نوسازی و بهسازی بافت‌های مسکونی در بافت‌‌های فرسوده و ناکارآمد شهری فراهم آورد.

وی با بیان اینکه از جمله این مشوق‌ها و حمایت‌ها می‌توان به پیش‌روی طولی، طبقه مازاد و پروانه رایگان و تسهیلات بانکی ارزان قیمت اشاره کرد، گفت: پیشتر این بسته تشویقی صرفا شامل محلاتی می‌شد که دفتر تسهیلگری در آنها مستقر است.

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد افزود: این موضوع مورد توجه شورای شهر قرار گرفت و لذا اصلاح مصوبه اخیرا انجام شد؛ براساس تصمیم جدید، جامعه هدف و شمولیت مشوق‌های بازآفرینی گسترش و توسعه یافته و تمامی ساکنان مناطق پیرامونی و محلات هدف بازآفرینی، واقع در پهنه‌های مصوب بازآفرینی، برخوردار از دفتر تسهیلگری و فاقد دفتر توسعه محله می‌توانند از این بسته تشویقی بهره ببرند.

فیضی خاطرنشان کرد: امیدواریم با این اصلاح، بسته تشویقی ویژه محلات بازآفرینی از کارایی و اثربخشی بیشتری در اصلاح بافت محلات هدف برخوردار باشند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات