دستورالعمل صيانت و حمايت از گزارشگران تخلف و فساد در صنعت برق ابلاغ شد

دستورالعمل صيانت و حمايت از گزارشگران تخلف و فساد در صنعت برق ابلاغ شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، اين دستورالعمل كه در راستاي اجراي آئين‌نامه پيشگيري و مبارزه با رشوه در دستگاه‌هاي اجرايي و با توجه به مصوبه هيئت وزيران و قانون ارتقای سلامت اداري تدوين شده است، توسط محمدحسن متولي‌زاده رئيس هيئت مديره و مديرعامل شركت توانير، امضا و به شركت‌هاي زيرمجموعه ابلاغ شد.
بنا بر این گزارش، هموطنان می‌توانند تخلفات مشاهده شده را در سامانه سمات به آدرس https://www.tavanir.org.ir/samaat ثبت نمايند.
این گزارش حاکی است، سامانه مديريت و ارزيابي خدمات برق توانير (سمات) در راستاي اجراي ماده (25) قانون ارتقاي سلامت نظام اداري و مقابله با فساد، افزايش رضايت ذينفعان و رعايت حقوق شهروندان در نظام اداري راه‌اندازي شده است و مطابق قوانين، مقررات و ضوابط به شكايات و درخواست‌هاي مردم در حوزه خدمات برق رسيدگي مي‌كند.
در معرفي اين سامانه آمده است: چنانچه از نحوه ارايه خدمات، نقض قوانين و مقررات و عدم انجام وظيفه از سوي مسئولان شركت‌هاي توزيع نيروي برق يا شركت‌هاي برق منطقه‌اي شكايتي داشته و خواهان رسيدگي و احقاق حق در زمينه‌هاي مربوطه مي‌باشيد و يا از سوء جريانات اداري نظير اخذ رشوه، سوء استفاده از مقام و يا موقعيت اداري، تضييع اموال عمومي و دولتي، وجود فساد و جرم و يا ديگر تخلفات اداري اطلاعاتي داريد، مي‌توانيد موضوع را از طريق "سمات" اعلام نماييد تا وفق ضوابط و مقررات به آن رسيدگي شود.
بر پايه اين گزارش، در اين سامانه امكان ثبت تخلف و استفاده غيرقانوني از برق براي استخراج رمز ارز نيز وجود دارد.
شايان ذكر است، شكايات و درخواست‌هاي ثبت شده جهت رسيدگي به شركت‌هاي مرتبط ارسال و پاسخ لازم پس از بررسي از طريق همين سامانه اعلام خواهد شد.
همچنين تمام اطلاعات هويتي اعلام كنندگان فساد و تخلف، در شركت توانير محفوظ خواهد ماند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات