در نود و هفتمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر رشت مطرح شد: حاجی پور: نگرش و برخورد دولت با مقوله کرونا چندگانه است و در این خصوص هیچگاه سیاست واحدی را ندیدیم/ در افزایش تعرفه بهای سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر در سال 1400 شرایط عمومی جامعه و وضعیت اقتصادی مردم لحاظ گردید.

در نود و هفتمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر رشت مطرح شد: حاجی پور: نگرش و برخورد دولت با مقوله کرونا چندگانه است و در این خصوص هیچگاه سیاست واحدی را ندیدیم/ در افزایش تعرفه بهای سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر در سال 1400 شرایط عمومی جامعه و وضعیت اقتصادی مردم لحاظ گردید.

در نود و هفتمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر رشت مطرح شد: حاجی پور: نگرش و برخورد دولت با مقوله کرونا چندگانه است و در این خصوص هیچگاه سیاست واحدی را ندیدیم/ در افزایش تعرفه بهای سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر در سال 1400 شرایط عمومی جامعه و وضعیت اقتصادی مردم لحاظ گردید.
.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رشت نود و هفتمین جلسه کمیسیون حمل و نقل ترافیک شهری شورای اسلامی شهر رشت روز سه شنبه مورخ 24/01/1400 ، ساعت 18:00 کار خود را با پرداختن به دو دستور جلسه، بررسی لایحه احداث تقاطع های غیر هم سطح میدان نیروی دریایی و میدان امام حسین(ع) و بررسی تعرفه درآمد و بهای خدمات سازمان مدیریت حمل و نقل بار مسافر شهرداری رشت آغاز کرد.
در آغاز جلسه حاجی پور رییس کمیسیون حمل، نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت ضمن عرض خیر مقدم به اعضاء شورا، معاونین و مدیران شهرداری حاضر در جلسه با اشاره به افزایش مجدد مبتلایان به کرونا بیان داشت: نگرش و برخورد دولت با مقوله کرونا چندگانه است و در این خصوص هیچگاه سیاست واحدی را ندیدیم. چگونه مغازه دار را مکلف به تعطیلی کسب و کارش می کنیم حال که مغازه دار مکلف به تامین هزینه های جاری، عوارض، مالیات، بیمه، چک و .... می باشد و از سوی دیگر تمامی بانکها باز هستند تا حیثیت کسبه و بازاری و خانواده هایشان را خدشه دار کنند.
حاجی پور در ادامه صحبتهایش بیان داشت : در تعرفه بهای ارائه شده توسط سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر، در خصوص تعرفه پایانه ترافیک بار، اتوبوس و مینی بوس رانی ما می توانستیم 30% افزایش برای تعرفه های سال جدید داشته باشیم اما با لحاظ شرایط عمومی جامعه و وضعیت اقتصادی مردم تنها 17% افزایش در این حوزه را برنامه ریزی کردیم. این میزان افزایش از 6 الی 33 درصد و با میانگین 17% بوده است.
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت در بخش دیگری از صحبتهایش اظهار داشت: 6 پروژه بعنوان پروژه های مهم و در اولیت برای شهر رشت تعریف گردید که عبارت بودند از روگذر نیروی دریایی، روگذر امام حسین (ع)، روگذر یا زیر گذر میدان مصلی، روگذر و راست گرد به سمت امام علی (ع) و چپ گرد به سمت خرمشهر، زیر گذر شهرداری و پروژه احیای رودخانه های گوهر رود و زرجوب . در خصوص اجرای پروژه ها میدان ولیعصر واجبتر از دو میدان دیگر دیده شد چرا که راندمان و بهره وریش بیشتر بود. اما متاسفانه هنوز طرحش آماده نشده است. در خصوص پروژه زیر گذر شهرداری رشت طی نشست و مذاکره ای با سردار محمد در کنار انجام پروژه های مورد توافق بر اساس قرارداد، ایشان اجرای پروژه رایگان و عام المنفعه پارک بانوان را برای بانوان گرامی شهر رشت پیشنهاد و عهده دار شدند .
حاجی پور در بخش پایانی اظهاراتش بیان داشت: حضور دکتر نوبخت در سازمان برنامه و بودجه کشور فرصتی مغتنم برای ما بود که نتوانستیم به نحو احسن از این فرصت برای رشت استفاده کنیم اما می باید از اندک فرصت باقیمانده نهایت بهره را در جهت منافع شهر و شهروندان ببریم. در خصوص اجرای پروژه های در اولویت می توانستیم در سال 98 قراردادها را ببندیم و پروژه ها را استارت بزنیم اما متاسفانه تخصص شهرداری رشت در ماده 48 است و در این بین پیمانکار هم از چنین وضعیتی بدش نمی آید و این به ضرر شهر و شهروندان گرامی است.
رضایی نسب مدیر مطالعات فنی و عمرانی و ترافیک شهری شهرداری در بخش دیگری از جلسه بیان داشت : همکاران ما در حوزه حمل و نقل و امور زیربنایی لایحه ای برای تقاطع غیر همسطح نیروی دریایی و میدان امام حسین (ع) بر اساس موافقت نامه ساخت پروژه ها و در راستای توافق با قرارگاه و بر پایه بررسی های کارشناسی انجام دادند که در نهایت با نظر موافق کمیته فنی بازرگانی قیمت 397 میلیارد تومان بر اساس فهرست بهای 106 میلیارد سال 99 ارائه شد تا قرارداد منعقد گردد. اما تصیم نهایی گرفته نشد.
رضایی نسب در ادامه افزود: فهرست بهای سال 1400 نسبت به سال 99 افزایش نود و هفت درصدی داشته است که در به روز رسانی از 106 به 170 میلیارد می رسد. قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیاء (عج) باید بر اساس فهرست بهای جدید باشد تا قرارگاه مجددا در این مورد اعلام نظر کند و البته می باید پولوس 8/2 را نیز کمی پایین بیاورد و برآورد به روز گردد.
مدیر مطالعات فنی و عمرانی و ترافیک شهری شهرداری در بخش پایانی اظهاراتش بیان داشت: شرکت ره آزما، مشاور پروژه روگذر امام حسین (ع) قراردادش هنوز امضا نشده که البته قرار داد آماده امضاء می باشد و جناب آقای شهردار نیز ممانعتی برای امضاء قراداد مذکور نمی بینند. اما قرارداد با شرکت آرمان شهر به امضاء رسیده است.
در پایان جلسه و در خصوص لوایح مورد بررسی پس از اعلام نظر مشاوان، مدیران حاضر در جلسه با لایحه اصلاحیه تعرفه درآمد و بهای خدمات سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر و تعرفه درآمد و بهای خدمات عمران و بازآفرینی شهری شهرداری رشت پیشنهادی سال 1400 موافقت گردید و جهت اخذ تصمیم نهایی به صحن شورا ارسال شد و همچنین در خصوص لایحه تقاطع های غیر همسطح میدان نیروی دریایی و امام حسین (ع) پس از بررسی های صورت گرفته با کلیات لایحه موافقت شد ولی با توجه به اینکه در لایحه مذکور برآوردهای انجام شده مربوط به سال 99 بوده است ، لایحه جهت بررسی و برآورد بر مبنای سال 1400 به حوزه مرتبط در شهرداری ارسال گردید.
در بخش دیگری از جلسه زارع معاون فنی و اجرایی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری با ارائه توضیحاتی در خصوص طرح مربوط به باربرگ بیان داشت: باربرگ مبنای تخصیص یارانه های دولتی مانند سوخت، لاستیک خودرو و بیمه ... به فعالان بخش حمل و نقل بار درونشهری می باشد .بار برگ صادر شده دارای یک کد اعتبارسنجی ده رقمی است که در کل کشور یکتا است و مالک خودرو، راننده خودرو، شرکت حمل می توانند باربرگ را دریافت نمایند. پیشنیاز دریافت باربرگ پروانه فعالیت خودرو و اشتغال از سازمان مدیریت حمل و نقل بار درونشهری است.
زارع در بخش دیگری از توضیحاتش اظهار داشت: «باربرگ» به عنوان اولین سند الکترونیک حمل بار، سازوکار لازم را برای «بررسی صلاحیت راننده و خودرو»، «تعیین مالکیت بار»، «امکان بیمه بار»، «اطلاع‌رسانی به فرستنده و گیرنده»، «رسید الکترونیکی»، «رتبه‌بندی سیستمی عملکرد رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل»، « امکان تخصیص هوشمند و هدفمند سهمیه سوخت بخش حمل‌ونقل درون شهری»، «ساماندهی بیمه تامین اجتماعی رانندگان»، «مسئول بودن مالک ناوگان در قبال عملکرد راننده»، «ارائه تسهیلات بانکی برای نوسازی ناوگان»، «بسترسازی برای توزیع عادلانه لوازم مصرفی ناوگان مانند لاستیک و لوازم یدکی»، «مجوز حمل بار در ایام خاص»، «بانک اطلاعاتی پراکندگی توزیع بار در شهرهای کشور» و «مدیریت تردد ناوگان باری در شهرهای کشور» فراهم می‌کند.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات