جمع بندی کارگاه های، آموزش طرح نویسی و آشنایی فرایند اعطای اعتبارات مالی کوچک مقیاس

این نشست ۱۹ فروردین ماه سال جاری به میزبانی دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری سیستان و بلوچستان در محل استانداری سیستان و بلوچستان و با حضور نمایندگان دستگاه های مجری در استان، برگزار شد.
نمایندگان دستگاه‌های مربوطه، ضمن اظهار تمایل برای مشارکت در اجرای این پروژه، به  بیان ضرورت همکاری و هم افزایی مجریان، به منظور اجرایی شدن و نتیجه بخش بودن طرح اعطای کمک‌های اعتباری کوچک مقیاس پرداختند و در ادامه یافته‌های حاصل از برگزاری کارگاه‌ها توسط نماینده تیم آموزشی ارائه و تحلیل شد.
کریمیان، معاون برنامه‌ریزی فرماندار نیمروز، اطلاع رسانی و هماهنگی بیشتر با فرمانداری‌های پنج گانه را برای پیش برد بهتر طرح موثر دانست.
بارانی زاده نماینده اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هیرمند، به ضرورت رها نشدن فعالیت ها بعد از اتمام پروژه اشاره کرد و گفت: توجه به بخش بازار و و زنجیره تولید ضروری است.
در ادامه نشست، ابراهیمی نماینده اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز به بیان پتانسیل بالای منطقه در زمینه توسعه گردشگری و صنایع دستی، در جهت توسعه منطقه پرداخت.
آجرلو، نماینده دانشگاه زابل نیز، با بیان لزوم توجه بیشتر به نظرهای ارائه شده از سوی جامعه محلی، به ضرورت توجه به نتایج پروژه های اجرا شده پیشین، نظیر منارید اشاره کرد و همکاری دانشگاه زابل با پروژه سیستان را مفید دانست.
در این نشست، معاون دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری سیستان و بلوچستان نیز توجه بیشتر به مباحث اقتصادی و ضرورت بهبود وضعیت معیشت مردم را مورد تاکید قرار داد، همچنین ایجاد مسیر متوازن به منظور آموزش جوامع محلی و دستگاه های اجرایی و ایجاد فهم مشترک را ضروری برشمرد.
در پایان جلسه فلسفی، سرپرست پروژه سیستان، با تشکر و قدردانی از مشارکت حاضران و ارائه پیشنهادها، گام برداشتن در راستای ارتقای مشارکت های بین بخشی و هم افزایی در راستای مدیریت یکپارچه منابع توسط تمامی ذینفعان به منظور رسیدن به شرایط مطلوب را ضروری برشمرد.
وی با تاکید بر اصل محوریت انسان در فرایندهای مشارکتی، رویکرد پروژه سیستان را در مراحل مختلف از جمله تصمیم گیری و مدیریت، به صورت پایین به بالا را ضروری دانست.
فلسفی با بیان تاثیر برگزاری کارگاه‌های چند روز گذشته به عنوان گام اول پروژه در مسیر تقویت ظرفیت نهادی گفت: برنامه‌ریزی به منظور انجام آموزش‌های بیشتر در گام‌های بعدی، در دست انجام است.
سرپرست پروژه سیستان یکی از برنامه های کلیدی پروژه در راستای توسعه اقتصادی – اجتماعی منطقه را تدوین و تنظیم «برنامه توسعه اقتصاد محلی» بر اساس مزیت های نسبی پروژه بر شمرد و بر لزوم تلاش برای رفع موانع بر سر راه اجرایی شدن طرح های کوچک مقیاس، با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مسئول در سطح استان، تاکید کرد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات