معرفی 27 کالای دانش‌بنیان با شاخص «تولیدِ باراول» توسط ساتکاب

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علی اکبر رجلی نوده"، ضمن تاکید بر اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه «صنایع آب و برق» اظهار داشت: این شرکت، با شناسایی ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های فعال در صنعت «آب و برق» در سطح کشور و با هدف توسعه صنایع مذکور، در راستای اجرای سیاست حمایتی خود حدود 27 کالای دانش‌بنیان را با شاخص «تولید بار اول» در صنایع «آب، برق و آبفا» مورد حمایت، جهت حضور در بازار داخلی و خارجی قرار داده است.
وی افزود: شرکت‌های تولید کننده این محصولات دانش بنیانی در قالب قراردادهای خرید تولید بار اول، محصولات خود را به معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری معرفی کرده‌اند.
رجلی خاطرنشان کرد: این کالاها توسط "صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری"، به یکی از روش‌های تسهیلات مالی، در قالب «وام بلاعوض»، «وام کم بهره» و «لیزینگ خرید محصولات» مورد حمایت قرار می‌گیرند.
مدیرکل دفتر حمایت از ساخت داخل و توسعه صادرات شرکت ساتکاب، در ادامه اظهار امیدواری کرد: حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در صنایع آب و برق به‌ویژه با شاخص «تولید باراولی» با رفع موانع و تقویت اقدامات حمایتی، گسترده‌تر شده و شاهد تحقق شعار امسال در عرصه داخلی و خارجی باشیم.
ظهور فناوری‌های جدید در حوزه‌های تخصصی علاوه بر کمک به حل مسائل و مشکلات کشور باعث ایجاد اعتماد به نفس در جامعه جوان و تاثیرگذاری آنها در راهبردهای کشور شده است. شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان متولیان تولید فناوری به رقابت‌های اقتصادی ورود پیدا کرده‌اند.
شرکت مادر تخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالاي آب و برق (ساتکاب)، نیز در راستای اجرای اهداف از پیش تعریف شده خود شامل حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ساخت داخل و توسعه صادرات و همچنین به منظور عملیاتی کردن شعار سال مقام معظم رهبری، مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها»، حمایت از واحدهای تحقیقاتی – پژوهشی در صنایع آب و برق در کشور را سرفصل فعالیت‌های خود قرار داده و اقدام به توسعه آن کرده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات