بررسی لایحه همکاری با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در پروژه های شهر رشت

بررسی لایحه همکاری با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در پروژه های شهر رشت

بررسی لایحه همکاری با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در پروژه های شهر رشت
بررسی لایحه همکاری با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در پروژه های شهر رشت
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت، در یکصد و نود و چهارمین جلسه شورای شهر رشت، لایحه یک‌فوریت بودجه سال 1400 موردبررسی قرار گرفت.
حجت جذب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر رشت در این خصوص اظهار داشت: پیشنهاد بنده بر این است که در یک جلسه کمیسیون تلفیق موضوع بودجه سال 1400 موردبررسی قرار گیرد.
امیرحسین علوی دیگر عضو شورا و رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت نیز اظهار داشت: بنده برای اولین بار به بودجه رأی ندادم و با درصد بندی‌ها و اعدام و ارقام آن مشکل‌دارم، در خصوص آسفالت چند سال قبل 40 میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده و اکنون نیز همان 40 میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده است.
وی ادامه داد: در همین شورا فریاد زدیم که جاری کاهش یابد و عمرانی نیز افزایش پیدا کند، اما وقتی اعداد همین است فقط می‌توان جابجایی انجام داد.
فاطمه شیرزاد دیگر عضو شورای شهر رشت نیز اذعان داشت: در راستای توجه ویژه به محلات کم برخوردار و تعریض مسیر میدان امام علی (ع) از صنوبر یک تا صنوبر پانزده مبلغ 25 میلیارد تومانی در نظر گرفته شود، زیرا تلفات انسانی در این محدوده بسیار زیاد است. درخواست بنده بر این است که مبلغی برای تعریض میدان امام علی (ع) در نظر گرفته شود.
وی افزود: نکته دیگر اینکه برای آسفالت عدد مشخص باشد، زیرا کار برای شورای آینده سخت خواهد بود. برای بازگشایی در مسیرهای قند و شکر و یا سرچشمه نیز می‌بایست عدد مشخص شود تا کار برای شورای بعدی و شهرداری سخت نشود.
لایحه فوق جهت بررسی به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد.
در ادامه جلسه لایحه یک‌فوریتی احداث تقاطع‌های غیرهمسطح میدان نیروی دریایی و میدان امام حسین (ع) شهر رشت موردبررسی قرار گرفت، احمد رمضانپور نرگسی ریاست شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در اجرای چند پروژه در شهر رشت، گفت: ما متأسفانه در گذشته نتوانسته‌ایم از ظرفیت این قرارگاه که یک تشکیلات بسیار بزرگ است و انسان‌های بزرگی نیز در آن خدمت می‌کنند استفاده نماییم. بنده همچنین معتقدم که باید اجرای چهار یا پنج پروژه بسیار مهم و اولویت‌دار شهر رشت از مجله پروژه رفع معضلات دو رودخانه گوهررود و زرجوب در شهر رشت به این مجموعه سپرده شود.
وی تصریح کرد: بنده نه‌تنها مخالف ورود قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) به شهر رشت نیستم، بلکه از آن نیز استقبال می‌کنم و کمیسیون عمران و توسعه شهری و کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر رشت می‌بایست بررسی‌های لازم را انجام دهند تا پروژه‌های اولویت‌دار شهر به قرارگاه سپرده شود. بنده معتقدم از انسان‌ها و شرکت‌های بزرگ باید کار بزرگ بخواهیم.

سید امیرحسین علوی رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت تأکید کرد: ما در شهرداری رشت بدنه‌ای عریض و طویل جهت آماده کردن و پخته کردن همین قبیل کارها هستند را داریم، اگر پروژه‌هایی که گفته می‌شود در اولویت شهرداری است چرا به ما تحویل داده نمی‌شود؟ مگر شورا این پروژه‌ها را تعریف کرده است؟
وی افزود: این پیشنهاد‌ها بر اساس کار بدنه شهرداری روی پروژه‌ها بوده است. زیرگذر و روگذر میدان ولیعصر (عج) در پروژه سرمایه‌گذاری گنجانده‌شده است، اما در خصوص احداث دو پل دیگر ما در جلسه با قرارگاه گفته‌ایم که اولویت ما رودخانه‌های شهر رشت است و تمام دغدغه ما بر همین موضوع است. اگر توافقات ما با آب و فاضلاب انجام شود تا سال 1402 تا رودخانه گوهررود تا سمت پارک شهر فاضلاب وارد نخواهد شد.
علوی تأکید کرد: 60 میلیارد تومان از پروژه‌های عمرانی بودجه 1400 برای دو روگذر در نظر گرفته‌شده است.
حجت جذب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شهرداری رشت نیز تأکید کرد: ما نباید تمام مسئولیت انتخاب و بررسی پروژه‌های دارای اولویت را به شهرداری واگذار کنیم و باید خودمان نیز بررسی و نظارت را داشته باشیم.
وی ادامه داد: با اجرای پروژه پیاده راه مرکزی، ارتباط شمال به جنوب و شرق به غرب بسته و قفل‌شده است. یکی از عوامل ترافیک شهر رشت همین است. ازآنجایی‌که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) بزرگترین حفار در کشور است، ما می‌توانیم برای خروج شهر از یک بن‌بست، این پروژه زیرگذر شهرداری رشت را در نظر بگیریم.

اسماعیل حاجی پور عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر رشت و رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورا نیز اظهار داشت: ما در کمیسیون عمران به همراه آقای علوی موضوع را بررسی کردیم، همچنین در کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک این پروژه‌ها را بررسی کردیم، اما از ته دل آن را قبول نکردیم، زیرا ما با رودخانه‌های این شهر خاطره داریم و برای ما در اولویت است.
وی افزود: چه تضمینی وجود دارد که شهرداری بتواند طرح خود را آماده کند؟ زیرگذر شهرداری هنوز مطالعه آن را انجام نداده است؛ اما آیا قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) این پروژه را قبول خواهد کرد؟ پیشنهاد بنده بر این است که برای شروع به کار یک پروژه را در اختیار قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) قرار بدهیم.
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر رشت افزود: ما هنوز هیچ کدی برای رودخانه‌های رشت نداریم، بنده می‌ترسم که همه پروژه‌ها را از دست بدهیم.
فاطمه شیرزاد عضو شورای شهر رشت نیز تأکید کرد: ورود قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) می‌تواند فرصتی بسیار مناسب برای بسترهای سرمایه‌گذاری برای شهر رشت باشد. ما چند سال است که منتظر ورود قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) به شهر رشت بودیم، اما متأسفانه هر بار این اتفاق رخ نداد. حتی اگر شده با پروژه‌های کوچک این کار را برای شهر رشت انجام دهیم و بگذاریم این ارتباط و همکاری آغاز شود و بعدازآن سایر پروژه‌هایی که برای حوزه‌های ترافیکی و... وجود دارد و برای توسعه شهری ما مفید است انجام شود.
وی تأکید کرد: این کار به تأخیر نیفتد، زیرا اگر بازهم دچار تأخیر شویم زمان را از دست خواهیم داد و دچار مشکل خواهیم شد.
محمدحسن عاقل منش دیگر عضو شورای شهر رشت نیز در این خصوص، گفت: پروژه زیرگذر شهرداری برای ما یک پروژه با اهمیت است، اما در جلسه مشترک دوستان معاونت عمرانی گفتند که توانایی ارائه تضامین برای ورود قرارگاه به این پروژه را ندارند. باید این موارد موردبررسی قرار گیرد و نهایتاً نتیجه آن مشخص شود که آیا قابل‌اجرا است یا خیر؟ اگر شهرداری توان آن را دارد که پروژه رودخانه‌ها و زیرگذر شهرداری را اجرایی کند به ما اعلام کند و ما نیز موافقت می‌کنیم، اما اگر نمی‌تواند انجام دهد عدله را به ما ارائه دهد.

رضا رسولی دیگر عضو شورای شهر رشت نیز اظهار داشت: پیشنهاد بنده بر این است که اولویت‌های شورا برای اجرای پروژه‌ها مشخص شود، اگر شهرداری می‌تواند این پروژه‌ها را انجام دهد کار انجام شود، اما اگر امکان‌پذیر نیست مابقی کار اجرا شود.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات