تکمیل مثلث ارتباطی بین 3 بنای ارزشمند بافت تاریخی  ...

تکمیل مثلث ارتباطی بین 3 بنای ارزشمند بافت تاریخی ...

تکمیل مثلث ارتباطی بین 3 بنای ارزشمند بافت تاریخی توس

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، سیدمسعود ریاضی در حاشیه بازدید از پروژه ساماندهی پیاده‌راه حدفاصل هارونیه تا جلوخان آرامگاه فردوسی با بیان اینکه در این محدوده تاریخی 3 بنای واجد ارزش از حیث گردشگری و میراثی، یعنی آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی، کهندژ و بقعه هارونیه داریم، اظهارکرد: از ابتدای فعالیت شورای پنجم تصمیم گرفتیم که مثلثی بین این 3 بنای جاودان و تاریخی ایجاد نماییم که موجب تسهیل دسترسی و رفت‌وآمد و بازدید گردشگر شود.

وی در ادامه گفت: بسیار خرسندیم که پروژه‌های بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی و پیاده‌راه انصال جلوخان به کهندژ به اتمام رسید.

ریاضی با بیان اینکه در مسیر جلوخان آرامگاه فردوسی تا بقعه هارونیه خلاء پیاده‌رویی فاخر کاملا محسوس بود، افزود: با تاکیدات کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای شهر و تخصیص اعتبار، پیاده‌روسازی حدفاصل یاد شده در دستورکار شهرداری قرار گرفت.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد از اتمام عملیات عمرانی و بهره‌برداری از پروژه پیاده‌روسازی جلوخان آرامگاه فردوسی تا بقعه هارونیه در 25 اردیبهشت‌ماه، سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی خبرداد و تصریح کرد: با تکمیل این پروژه، عمده مثلث مدنظر ما برای اتصال هر 3 بنای تاریخی محدوده تاریخی توس محقق خواهد شد.

ریاضی پیاده‌روسازی حدفاصل جلوخان آرامگاه فردوسی تا هارونیه را جزو آخرین پروژه‌های عمرانی در محدوده توس دانست که در دوره شورای پنجم شهر مشهد تقدیم شهروندان و گردشگران می‌شود و گفت: امیدواریم این نگاه و رویکرد در آینده نیز استمرار داشته باشد و بتوان توس را به جایگاه درخور شان و شایسته‌اش رساند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات