آب شیرین وارد شبکه آب شهرستان ماهنشان زنجان شد

آب شیرین وارد شبکه آب شهرستان ماهنشان زنجان شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علیرضا جزءقاسمی" با بیان اینکه در حال حاضر و به دلیل لب شوری آب چاه‌های منطقه، شهر ماهنشان دارای سیستم توزیع آب دو شبکه‌ای است، افزود: پس از تکمیل پروژه و تایید کیفیت آب از سوی آزمایشگاه مرجع شرکت آب و فاضلاب استان، آب شیرین از چشمه آلمالو چای وارد مدار شبکه توزیع آب بهداشتی شهرستان ماهنشان شد تا شهروندان از آب شیرین و باکیفیت برخوردار شوند.
وی با بیان اینکه قنات جدید به قنات قبلی شهرستان متصل خواهد شد، اظهار داشت: جهت وارد مدار کردن آب شیرین در این شهر، حفر یک رشته قنات و کول گذاری به طول 300 متر، لوله گذاری به طول 350 متر، احداث حوضچه، نصب شیر هوا و 7 هزار مترمکعب خاکبرداری انجام شده است.
جزءقاسمی اظهار کرد: در صورت مدیریت مصرف و صرفه‌جویی شهروندان در مصرف آب، اهالی از آب شرب با کیفیت بهره‌مند خواهند بود و دیگر نیازی به اختلاط آب لب شور با آب شیرین نیست.
وی با بیان اینکه کیفیت آب زیرزمینی هر منطقه متاثر از پارامترهای گوناگون است و شرکت آب و فاضلاب ناچار به استفاده از منابع آبی محدوده شهرهاست، تصریح کرد: آب زیرزمینی شهر ماهنشان به‌دلیل لب شور بودن تنها برای مصارف بهداشتی که بیش از ۹۵ درصد آب مورد نیاز هر شهروند را شامل می‌شود، توزیع می‌شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان خاطرنشان کرد: تاکنون آب شرب مورد نیاز شهروندان ماهنشانی با بالاترین کیفیت از طریق دستگاه آب شیرین‌کن و توسط شبکه مجزا و از طریق ایستگاه‌های برداشت آب، در اختیار شهروندان قرار می‌گرفت.
جزء قاسمی ادامه داد: آب شیرین علی‌رغم هزینه بالای خرید و نگهداری سیستم آب شیرین‌کن و ایستگاه‌های برداشت، به منظور رفاه حال شهروندان با بیش از ۹۰ درصد یارانه، در اختیار مردم ماهنشان قرار داشت.
این مقام مسئول در پایان با توجه به کاهش بارندگی‌ها از هم استانی‌ها درخواست کرد، با صرفه‌جویی در مصرف آب، شرکت آب و فاضلاب را در عبور از بحران تابستان 1400 یاری کنند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات