بهره‌مندی ۶۶ خانوار روستایی از آب پایدار در هرمزگان

بهره‌مندی ۶۶ خانوار روستایی از آب پایدار در هرمزگان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "امین قصمی" با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در راستای تامین آب مورد نیاز روستائیان، اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته است، افزود: بسیاری از منابع زیرزمینی و چشمه‌های شهرستان بشاگرد به‌دلیل خشکسالی سال زراعی 1400-1399 کم آب یا خشک شده‌اند که این شرکت را ناگزیر به اجرای طرح‌های جایگزین کرده است.
به گفته وی، در اجرای سیاست بهره‌مندی روستائیان از آب پایدار، آبرسانی به روستای زمین حسن بشاگرد نیز به سرعت در دستور کار قرار گرفت.
وی در تشریح وضعیت آب این روستا افزود: آب این روستای 280 نفره تا پیش از این از محل چشمه نزدیک روستا تامین می‌شد که به دلیل کاهش شدید حجم آب چشمه، مردم روستا با کمبود آب مواجه شدند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ادامه داد: در این راستا طرح آبرسانی از محل چاه جدید در دستور کار قرار گرفت که با تکمیل آن مردم این روستا از آب پایدار بهره‌مند شدند.
قصمی به احجام اجرای این پروژه اشاره کرد و افزود: شرکت آب و فاضلاب برای اجرای این پروژه اقدام به حفر و تجهیز یک حلقه چاه، احداث شبکه برق و ایجاد پست هوایی، احداث 1300 متر لوله گذاری شبکه داخلی و ۱۰۰۰ متر لوله گذاری خط انتقال کرد.
وی همچنین گفت: یک باب مخزن 40 متر مکعبی در این روستا توسط سپاه احداث شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ابراز امیدواری کرد، با اجرای این پروژه آب مشترکان روستای زمین حسن به پایداری لازم برسد.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات