«ابرخازن 500 فاراد» برای نخستین بار در کشور طراحی و ساخته می‌شود

«ابرخازن 500 فاراد» برای نخستین بار در کشور طراحی و ساخته می‌شود

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علی‌اکبر رجلی نوده"، با اشاره به سرعت فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در صنعت «آب و برق» با وجود شیوع ویروس کرونا در کشور، اظهار کرد: فعالیت واحدهای تحقیقاتی – پژوهشی فعال در صنعت  آب و برق علی‌رغم گستردگی ویروس کووید 19 و تحریم، بسیاری از کمبودها در حوزه‌های مختلف صنعت برق، آب و آبفا، با استفاده از ظرفیت‌های دانشی موجود در کشور، تامین و پشتیبانی می‌شود.
مدیرکل دفتر حمایت از ساخت داخل و توسعه صادرات شرکت ساتکاب، امضای توافقنامه اجرای پروژه تحقیقاتی "مطالعه، امکان سنجی، طراحی و ساخت یک نمونه ابرخازن 500 فاراد» بین شرکت مادر تخصصی ساتکاب و دانشگاه شهید بهشتی را از جمله طرح‌هایی دانست که در راستای حمایت از توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی با حمایت ساتکاب و با هدف حمایت از ساخت داخل و دانش‌بنیان‌ها صورت می‌گیرد.
وی در ادامه با بیان اینکه این محصول برای نخستین بار در کشور تولید خواهد شد، خاطرنشان کرد: ابرخازن مذکور پیش از این به عنوان یک محصول وارداتی در بخش‌های مورد نیاز، به کار گرفته می‌شد، اما خوشبختانه با اجرای این طرح تحقیقاتی، به‌زودی شاهد بومی‌سازی و تولید داخل آن خواهیم بود.
رجلی ضمن اشاره به اینکه این پروژه پژوهشی در نوع خود به دلیل ساخت نمونه و نصب آن در صنعت، منحصر به فرد است یادآور شد: قرار است محصول این پروژه پژوهشی در صنعت خودروی برقی و خطوط مترو جهت کاهش اغتشاشات خطوط تامین برق و بازیافت انرژی در زمان ترمز کردن مترو، در ایستگاه‌ها مورد استفاده قرار گیرد.
مدیرکل دفتر حمایت از ساخت داخل و توسعه صادرات شرکت ساتکاب ادامه داد: این پروژه فعلاً در مرحله آزمایشگاهی و در حال تبدیل به «عملیاتی» شدن است.
به گفته رجلی، پروژه مذکور پس از اجرای پایلوت، تا تابستان سال جاری به مرحله عملیاتی شدن خواهد رسید.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات