7 میلیارد و 776 میلیون ریال تخفیف به مشترکان خانگی کم‌مصرف برق در زنجان

7 میلیارد و 776 میلیون ریال تخفیف به مشترکان خانگی کم‌مصرف برق در زنجان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "عبدالله نثار" معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ مصرف بهینه انرژی برق و تغییر نگرش مصرف کنندگان «بخش خانگی» به استفاده صحیح از منابع انرژی و حفظ محیط زیست با استفاده از ساز و کارهای تشویقی و بازدارنده، طرح ملی برق امید با تصویب هیئت وزیران از سال گذشته آغاز شد و استان زنجان همگام با سراسر کشور در اجرای دقیق این طرح گام‌های موثری برداشت.
وی افزود: در این طرح مشترکان به سه دسته مشترکان کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم می‌شوند و برای هر دسته متناسب با منطقه جغرافیایی، الگوی مصرف برق تعیین شده است که مشترکان برق به تناسب مشارکت در این طرح از مزایای تشویقی شامل تخفیف تا 100 درصد تعرفه برق بهره‌مند می‌شوند.
نثار، مشارکت هم استانی‌های زنجانی را در مدت اجرایی شدن این طرح را خوب ارزیابی کرد و گفت: از مجموع 370 هزار مشترک خانگی خوشبختانه بخش عمده‌ای در گروه‌های مشترکان کم مصرف و خوش مصرف قرار دارند و تنها 8 درصد از مشترکان در گروه پرمصرف‌ها هستند و البته مصرف انرژی برق این گروه بیش از دو برابر سایر مشترکان است.
وی خاطرنشان کرد: از نتایج عملیاتی شدن طرح برق امید در استان زنجان می‌توان به تخصیص  پاداش 7 میلیارد و 766 میلیون ریالی به 73 هزار و 722 مشترک برق کم مصرف اشاره کرد که به نوبه خود تاثیر بسزایی در حذف هزینه انرژی برق از سبد خانوار این تعداد از مشترکان و همچنین صرفه‌جویی قابل توجه مصرف انرژی برق در بخش خانگی دارد.
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان ضمن درخواست از همه مشترکان برق به رعایت الگوی صحیح مصرف انرژی برق، مشارکت حداکثری مردم شهرستان ماهنشان با 21 درصد مشارکت را در طرح برق امید ستودنی خواند و افزود: مردم با کاهش مصرف برق خود در فصل تابستان به 300 کیلووات ساعت در ماه و در فصول دیگر به 200 کیلووات ساعت ضمن بهره‌مندی از تخفیف 100 درصدی در قبوض برق خود نقش بسزایی در حفظ منابع و ذخایر ملی خواهند داشت.
شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان درحال حاضر با داشتن 14 هزار و 460 کیلومتر شبکه‌های توزیع برق، 10 هزار و 424 دستگاه پست توزیع برق با ظرفیت 1591 مگاولت آمپر به 472 هزار مشترک برق در سرتاسر استان خدمت رسانی می‌کند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات