صدور ۱۱۸ اخطاریه زیست محیطی به مراکز تولید کننده پسماند عفونی در خراسان رضوی

صدور ۱۱۸ اخطاریه زیست محیطی به مراکز تولید کننده پسماند عفونی در خراسان رضوی


به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی افزود: ازحدود۷۰ مرکز بیمارستانی  که در این استان فعال هستند ، ۳ بیمارستان شهداء صالح آباد در تربت جام ، بیمارستان خاتم الانبیاء (ص)  در خلیل آباد و حجازی مشهدفاقد دستگاه بی خطرسازی مستقل هستند و از امکانات بی خطرسازی بیمارستان های مجاور برای بی خطرسازی پسماندهای عفونی استفاده می کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نظارت بر نحوه مدیریت پسماندهای عفونی مراکز یاد شده از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان و دانشگاه علوم پزشکی صورت می پذیرد گفت: اتوکلاوهای مراکز بیمارستانی از طریق بازدید های دوره ای کارشناسان حفاظت محیط زیست استان و نیز آزمایشگاه های معتمد سازمان به صورت ماهانه مورد نظارت، کنترل و صحت سنجی عملکرد دستگاهی قرار می گیرند.

همتی دراین خصوص افزود: قریب ۷۵۰ بازدید نظارتی بر مراکز تولید کننده پسماند عفونی از سوی  آزمایشگاه های معتمد محیط زیست و ۱۵۰ نوبت بازدید کارشناسی از سوی واحد نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان در سال گذشته صورت گرفته است و ۱۱۸ اخطاریه نیز برای واحدهای متخلف درخصوص عدم رعهایت استانداردهای زیست محیطی از سوی این اداره کل صادر شده است. لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات