خودروها و موتورسیکلت‌های محیط ‌بانی به جی‌پی‌اس مجهز می‌شوند

خودروها و موتورسیکلت‌های محیط ‌بانی به جی‌پی‌اس مجهز می‌شوند

خودروها و موتورسیکلت‌های محیط ‌بانی به جی‌پی‌اس مجهز می‌شوند

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست، گفت: امسال تمامی خودروها و موتورسیکلت‌های محیط بانی خریداری شده مجهز به دستگاه جی پی اس خواهند شد تا از این ظرفیت در جهت کنترل و کارهای مدیریتی و کمک به محیط بانان در مواقع نیاز استفاده شود.

به گزارش «پارما» از ایرنا، سرهنگ جمشید محبت خانی، شامگاه دوشنبه که به منظور دیدار با خانواده 2 محیط بان شهید زنجان به این استان سفر کرده بود در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال بیشترین تاکید بر خرید موتورسیکلت است، افزود: نیاز به خرید یک هزار و 200 دستگاه موتورسیکلت تریل مجهز به جی پی اس داریم و تا پایان سال نیز تمام خودروهای محیط بانی مجهز به این دستگاه خواهند شد.

وی بر لزوم تجهیز بی سیم محیط بانان به دستگاه جی پی اس، تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به تصمیم اتخاذ شده در سال گذشته، بنا است امسال به عنوان پایلوت، بی سیم محیط بانان هفت استان کشور مجهز به جی پی اس شود و این مهم اجرایی خواهد شد.

محبت خانی بر حفظ امنیت محیط بانان تاکید کرد و افزود: تعداد محیط بانان برابر چارت سازمانی نزدیک به هشت هزار نفر است که 47 درصد آن محقق شده و در حال حاضر نیز با کمبود 53 درصد مواجه هستیم اما همین 47 درصد نیروی محیط بان با تلاش مضاعف و با علاقه و غیرت که نسبت به حفاظت محیط زیست دارند اجازه جولان و خودنمایی به متخلفین را نداده و نمی دهند.

وی با بیان اینکه این تعداد محیط بان با تمام توان پای کار هستند و به افراد مخرب محیط زیست و شکارچیان غیرمجاز اجازه دهن کجی نمی دهند و لازم است که خاطیان، هشدارهای داده شده را جدی تر بگیرند، تصریح کرد: مجوز استخدام سالانه 300 نفر محیط بانان (250 محیط بان در عرصه زمینی و 50 نفر دیگر نیز در عرصه دریایی) برای مدت 10 سال اخذه شده است و سهمیه در نظر گرفته شده برای امسال نیز پس از قبولی در تست های ورزشی، آزمون های شفاهی و مصاحبه و گزینش به جامعه محیط بانی کشور افزوده خواهند شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست، ابراز امیدواری کرد ظرف هشت سال باقیمانده بتوانیم تعداد محیط بانان را از 47 دصد به 70 درصد افزایش دهیم تا به لحاظ نیرو در جهت حفاظت از طبیعت و حیات وحش، مشکل چندانی نداشته باشیم.

محبت خانی با بیان اینکه همه مردم باید در جهت حفاظت از محیط زیست، کوشا و فعال باشند چراکه این نعمت خدادای متعلق به همه انسان ها است، اظهار داشت: شعار اصلی و راهبردی سازمان حفاظت محیط زیست بهره مندی از 80 میلیون جمعیت کشور به عنوان محیط بان است که به حتم با انجام کارهای فرهنگی و ایجابی می توان به این شعار مهم دست یافت.

وی با تاکید بر اینکه شرعا و قانونا همه موظف به حفظ محیط زیست هستیم، تصریح کرد: بقای انسان در حفظ محیط زیست است و اگر این مهم را از دست بدهیم به حتم جان خود را از دست خواهیم داد و تخریب و خیانت به محیط زیست در واقع متوجه آیندگان که فرزندان ما هستند خواهد شد و هیچ شکی هم در این نیست و اگر قدری تامل شود قدر محیط زیست را بیشتر خواهیم دانست.

محب خانی از محیط بانان به عنوان معلمان فرهنگی یاد کرد و افزود: با این وجود این نیروهای جان بر کف که ویترین محیط زیست هستند در مقابل تخریب کنندگان و شکارچیان غیرمجاز تمام قد ایستاده و خواهند ایستاد و در کنار این اقدامات فرهنگی نیز به عنوان یک عامل موثر و سازنده در حال انجام است تا همه مردم سهم خود در حفاظت از محیط زیست را انجام دهند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست گفت: بیش از نصفی از محیط بانان به عبارتی یک هزار و 800 نفر حدود 2 سال پیش قانون بکارگیری سلاح، اصول گشت زنی و غیره را آموزش دیده اند و تاکنون نیز حدود یک هزار و 500 جلیقه ضد گلوله در اختیار محیط بانان کشور قرار گرفته است که شیفت ها برابر مقررات موظف به استفاده از این تجهیزات هستند.

محبت خانی در خصوص پرونده 2 محیط بان شهید زنجان نیز گفت: ماموران انتظامی با همکاری ماموران یگان حفاظت و کمک سایر دستگاه های ذیربط توانستند در مدت کمتر از 12 ساعت قاتلین مسلح را شناسایی و دستگیر کنند که جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه پرونده در پلیس آگاهی زنجان در حال رسیدگی است و قاتلین نیز در اختیار پلیس آگاهی و دستگاه قضایی استان هستند که جا دارد از دستگاه قضا و قاضی رسیدگی کننده پرونده نیز تشکر شود، افزود: آیت الله رییسی ریاست دستگاه قضا نیز بلافاصله در این قضیه ورود پیدا کردند و دستور رسیدگی سریع به پرونده را کردند که به حتم مجازات این 2 قاتل به عنوان آینه عبرت می تواند در امر بازدارندگی برای سایر افراد که بخواهند حضور غیرمجاز در منطقه داشته و اقدامات شبیه به این انجام دهند موثر واقع شود.

16 فروردین ماه جاری، دستان 2 شکارچی غیرمجاز به خون میکائیل هاشمی و مهدی مجلل 2 محیط بان مظلوم زنجان آغشته و با خون سرخ این 2 شهید خاک طبیعت زنجان رنگین شد و کام دوستداران محیط زیست به ویژه همکاران این شهدا را بسیار تلخ کرد.

این شکارچیان متخلف وقتی خود را در برابر 2 محیط‌بان عاشق محیط زیست دیدند دست به اسلحه شده و با بی رحمی و ناجوانمردی هرچه تمام به سمت آنان نشانه رفته و شلیک کردند که به حتم این جنایت خونین و همچنین رشادت و سخت کوشی شیفتگان خدمت هرگز از یادها فراموش نخواهد شد.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات