2 نیروگاه‌ خورشیدی در استان اصفهان افتتاح شد

2 نیروگاه‌ خورشیدی در استان اصفهان افتتاح شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، در سومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در سال جاری دو نیروگاه‌ خورشیدی استان اصفهان هر یک به ظرفیت یک مگاوات و مجموع ظرفیت 2 مگاوات، با حجم سرمایه‌گذاری 16 میلیارد تومان که توسط بخش خصوصی و از طریق قرارداد خرید تضمینی برقِ ساتبا احداث شده‌اند، با دستور وزیر نیرو و به‌صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح شد.
بنا بر این گزارش، این نیروگاه‌ها با تولید 3 میلیون و 504 هزار کیلووات‌ساعت انرژی پاک در هر سال به ذخیره حدود یک میلیون مترمکعب سوخت معادل گاز طبیعی کمک خواهد کرد.
بر اساس این گزارش، بهره‌برداری از این دو نیروگاه خورشیدی منجر به کاهش مصرف 770 لیتر آبی که سالیانه در نیروگاه‌های حرارتی برای تولید برق مورد نیاز است، خواهد شد و همچنین در هر سال مانع از انتشار 2 هزار و 400 تن آلاینده‌های زیست‌محیطی گلخانه‌ای می‌شود.
این گزارش می‌افزاید، در حال حاضر مجموع ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر استان اصفهان به 28.94 مگاوات رسیده است که این نیروگاه‌ها شامل 14.45 مگاوات نیروگاه خورشیدی، 2.8 مگاوات نیروگاه برق‌آبی کوچک، 0.66 مگاوات نیروگاه بادی و 11.03 مگاوات سامانه‌های خورشیدی محدود به ظرفیت انشعاب مشترکان است. همچنین تاکنون 579 سامانه خورشیدی پشت‌بامی (کوچک مقیاس) در استان اصفهان به بهره‌برداری رسیده است و پیش‌بینی می‌شود تعداد این نوع از مولدها تا پایان سال جاری به 700 سامانه برسد.
شایان ذکر است، تا پایان دولت دوازدهم 12 مگاوات و همچنین در نیمه دوم سال جاری 12 مگاوات دیگر نیروگاه، به مجموع ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر استان اصفهان اضافه خواهد شد و این عدد را به بیش از 52 مگاوات خواهد رساند.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات