احداث مجدد بیش از هزار متر شبکه سرقت شده برق در زاهدان

احداث مجدد بیش از هزار متر شبکه سرقت شده برق در زاهدان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "سعید مهر آمیز" با بیان اینکه این میزان سرقت در بازه زمانی ابتدای فروردین سال جاری تا کنون انجام شده است، اظهار داشت: 702 میلیون ريال خسارت بابت این حجم سرقت به شرکت توزیع برق استان سیستان و بلوچستان وارد شده است.
مدیر امور توزیع برق ناحیه 2 شهر زاهدان با بیان اینکه تبدیل شبکه‌های سیمی به کابل خودنگهدار از اقدامات مهم شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان به جهت کاهش سرقت شبکه سیمی است، افزود: سال گذشته 11 کیلومتر از شبکه برق امور برق ناحیه 2 زاهدان به کابل خودنگهدار تبدیل شد.
وی با بیان اینکه سرقت تجهیزات برق همواره یكی از مشكلات جدی صنعت برق است، افزود: برگزاری جلسات و گشت‌های مشترک با حوزه نيروی انتظامی، انجام مكاتبات با مراجع ذيصلاح و ائمه جمعه و جماعات از دیگر اقداماتی است که برای مقابله با سرقت تجهیزات برق انجام شده است.
مهر آمیز اظهار داشت: خاموشی‌های بلند مدت، وارد آمدن خسارت به شبکه توزیع برق و لوازم برقی مشترکان و در نهایت نارضایتی مشترکان از جمله پیامدهای سرقت تجهیزات برق است.
وی نقش و همکاری مردم در این بخش را مهم دانست و اظهار کرد: مردم در صورت مشاهده افراد مشکوک در حال صعود و یا فرود از تیرهای برق در ساعات غیرمتعارف بویژه در محدوده زمانی 12 بامداد تا پنج صبح، مراتب را به شماره 110 نیروی انتظامی و یا سامانه 121 شرکت توزیع برق اطلاع دهند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات