افزایش 18 درصدی مصرف آب در کردستان/ صرفه‌جویی در مصرف آب ضروری است

افزایش 18 درصدی مصرف آب در کردستان/ صرفه‌جویی در مصرف آب ضروری است

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمد فرهاد" با اشاره به کاهش 32.2 درصدی نزولات جوی و بارندگی‌ها در سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: این امر به نوعی زنگ هشدار محسوب شده و ضروری است نسبت به صرفه‌جویی مناسب آب در استان اقدام شود.
وی با بیان اینکه 49 درصد آب تولیدی استان از منابع آب‌های سطحی(سدها و چشمه‌ها) و 51 درصد از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: نیاز آب شرب استان کردستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 730 هزار نفر(شهری و روستایی) در سال 1399 برابر 163 میلیون متر مکعب بوده است.
فرهاد افزود: با توجه به تداوم شیوع بیماری کرونا در سال 99، میزان افزایش مصرف در سال 99 نسبت به سال 98، 18 درصد افزایش داشته است، بنابراین از مشترکان درخواست ضرورت صرفه‌جویی و مدیریت مصرف داریم و امید است با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط شرکت آب و فاضلاب استان کردستان و همکاری مشترکان، آب شرب سالم و بهداشتی مورد نیاز استان در سال جاری تأمین و توزیع شود.
معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای کردستان در پایان گفت: در حال حاضر 112 پروژه عمرانی در بخش‌های  آبرسانی، اصلاح و توسعه شبکه‌های توزیع و انتقال آب جهت تامین آب پایدار مشترکان در دست اجراست.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات