اجرای پروژه‌های شهری، تقویت رضایت شهروندان مشهدی  ...

اجرای پروژه‌های شهری، تقویت رضایت شهروندان مشهدی ...

اجرای پروژه‌های شهری، تقویت رضایت شهروندان مشهدی را سبب شده است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، شهناز رمارم با تاکید براینکه مدیریت شهری در دوره پنجم در جهت عدالت شهری و توزیع متوازن امکانات برای همه سطح شهر و البته جبران عقب ماندگی تاریخی حاشیه شهر به ویژه شرق مشهد حرکت کرده، گفت: در هر شهر فضاهای ویژه‌ای به عنوان فضاهای اجتماعی شناخته شده که فضاهای پیاده محور و محل عبور و مرور عابر پیاده و یا فضاهای مسکونی از آن جمله تلقی می شود. طبیعتاً شهرداری باید در این مناطق پروژه‌های خود را به نحوی اجرا کند تا امنیت و ایمنی عابر پیاده و ساکنان منطقه تامین شود.

به گفته وی، مقررات پایه راهنمایی و رانندگی نیز همیشه بر آن تاکید دارد که سرعت مجاز در مناطق مسکونی حداکثر ۳۰ کیلومتر است اما متاسفانه این موارد تنها در سطح آیین نامه و تئوری باقی مانده و وقتیکه رانندگان پشت فرمان اتومبیل قرار گرفته و خیابان را باز می‌بینند از این محدودیت حیاتی تخطی می‌کنند.

وی ادامه داد: در واقع آزمون‌های آیین نامه مقررات راهنمایی و رانندگی که پلیس در ابتدای گرفتن گواهینامه پلیس برگزار می‌کند، تاثیر چندانی نداشته است. لذا پروژه‌های شهرداری نباید در مناطق مسکونی مشوق سرعت بوده و به تسهیل تردد رانندگان و ایجاد مانع برای ساکنین و مردم و عابرین پیاده منجر شود. در سمت مقابل نیز نقاطی از شهر از جمله شریان‌های اصلی حمل و نقل و مسیرهای جمع‌کننده و پخش‌کننده ترافیکی متعلق به وسایل نقلیه بوده و اختیار عمل با رانندگان است. در این موارد شایسته نیست رانندگان در گره های ترافیکی معطل مانده و بخش اعظمی از زمان و انرژی خود را در این وضعیت سپری کرده و روح و روان خود را در معرض آسیب قرار دهند.

نائب رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد ادامه داد: همچنین سوخت بنزین در ترافیک و کار کردن در جای خودروها و آلودگی‌های ایجادشده به تبع آن زندگی همه شهروندان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این موارد باید شهرداری به کمک شهروندان شتافته و گره‌های ترافیکی ایجاد شده را با اجرای پروژه‌های عمرانی مانند پل، دوربرگردان، زیرگذر و حتی معابر و خیابان‌های دوسطحی و سه سطحی که در دنیا مرسوم است باز کند.


به گفته رمارم، شهرداری باید هر محله را به تناسب کاربری و نحوه استفاده از آن طراحی و یا تغییر دهد تا ضمن ایجاد بار اجتماعی مثبتی، مردم در مناطق مسکونی خود با پروژه هایی روبرو باشند که به رعایت حق تقدم عابر پیاده اهتمام داشته و در شریان های اصلی پروژه‌های شهرداری به نوع اجرا شود تا مردم با کمترین زمان ممکن با انتخاب امن‌ترین مسیرها تردد نمایند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات