۱۱ پروژه آبرسانی روستایی در بندرلنگه هرمزگان به بهره‌برداري رسید/ بهره‌مندی ۴۲۰۰ نفر جمعیت روستایی این شهرستان از آب شرب پایدار

۱۱ پروژه آبرسانی روستایی در بندرلنگه هرمزگان به بهره‌برداري رسید/ بهره‌مندی ۴۲۰۰ نفر جمعیت روستایی این شهرستان از آب شرب پایدار

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "امین قصمی" مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در مراسم بهره برداری از این پروژه‌ها که در روستای کوهین برگزار شد، گفت: با افتتاح این پروژه‌ها یک‌هزار و ۲۰۰ خانوار روستایی با جمعیتی بالغ بر چهار هزار و ۲۰۰ نفر از آب شرب پایدار بهره‌مند شدند.
وی با تقدیر از حمایت‌های استاندار هرمزگان در تامین اعتبارات مورد نیاز این پروژه‌ها گفت: برای تکمیل این ۱۱ پروژه اعتباری بالغ بر ۲۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.
مدیر‌عامل آبفای هرمزگان در تشریح عملیات انجام شده بیان کرد: پروژه‌های مذکور شامل احداث شش باب مخزن، اجرای لوله گذاری خط انتقال و شبکه توزیع آب به طول ۷۸ کیلومتر و احداث ۲۵ باب حوضچه است.
به گفته قصمی، بهره‌برداری از این پروژه‌ها موجب بهبود و تقویت روند آبرسانی به  روستاهای گزدان، بلعسکر، کوهین، چاه کهنه، دژگان، کلاتو پائین، قنات تنگو، بستانه، رمیله، بنود، خرابه، نخل جمال، نخل خلفان، گریشه، میچائیل، بو جبرائیل، شکروئیه و روستای گزیر شهرستان بندرلنگه شده است.
وی همچنین با اشاره به روستای کوهین و چاه کهنه افزود: این روستاها علیرغم اینکه در نزدیکی شهر بندرلنگه قرار داشتند، به‌دلیل عدم شبکه آبرسانی سال‌ها از بی‌آبی رنج می‌بردند.
به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، آبرسانی به این روستا یکی از اولویت‌های آبفا پس از یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی بود که خوشبختانه با اختصاص اعتبار ویژه و حمایت‌های استاندار هرمزگان در آستانه تابستان این پروژه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این پروژه، مشترکان این روستاها از آب شرب پایدار برخوردار شدند، افزود: در حال حاضر ٣٠٠ خانوار روستای کوهین و چاه کهنه با جمعیتی بالغ بر یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از شبکه آبرسانی بهره‌مند شدند.
قصمی افزود: این طرح آبرسانی شامل پنج کیلومتر شبکه توزیع و ۱۱ کیلومتر خط انتقال است.
وی خاطرنشان کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی اجرا و تکمیل شد.
وی همچنین از آغاز عملیات خط انتقال مجتمع شناس به طول شش کیلومتر با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال خبر داد و گفت: این پروژه امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات